Musemor med tre søte små Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 De vil ha homofil-parade i 17. mai toget i Oslo neste år. Nei vet dere hva, nå går det for langt. Ikke noe i mot homofile/lespiske, men dette er en politisk markering, og det syns jeg det skal holde unna 17. mai toget.
Ksenia & Anjem Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 Synes det er helt greit med tog for homofile, men ikke på 17 mai nei
Mom2Two Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 Jeg er generelt mot å gjøre om 17. mai toget til en politisk markering. 17. mai er en feiring og markering av at vi fikk vår egen Grunnlov. Politikk kan man finne en annen arena til. Jeg skjønner heller ikke opplegget med at man maser om andre flagg i toget. Det er jo den norske grunnloven man feirer. Så kan man feire andre nasjonaldager, ha politiske markeringer, demonstrasjonstog osv. alle andre dager.
erteposen + 4 Skrevet 20. mai 2009 #5 Skrevet 20. mai 2009 Jeg er enig i at 17. mai ikke bør gjøres om til en politisk markering, men mer fokus på felleskap. Samtidig som det er en temmelig kjip dag og en homo parade hadde gjort dagen mer morsom:) Jeg har ikke fått med meg saken, men lag og organisasjoner går jo i folketoget og om LFK vil gjøre noe sprell bak sin fane er jo det helt flott. Her i byen er jo det mange lag og organisasjoner som fronter sin aktivitet, så i utgangspunktet og med den informasjonen du gir fremstår ikke dette nødvendigvis som en politisk markering på noen måte.
Musemor med tre søte små Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 20. mai 2009 Jeg har ikke noe i mot homofil-parader det er jeg helt for, men ikke 17. mai. Det er noen som mener man bør har det i 2010 siden MGP skal være rundt den tiden og Norge må da vise verdenspressen at vi ikke har den holdningen homofile ble vist i Moskva under MGP ved å ha en parade i 17. mai toget..... La dem har en egen parade 16. eller 18.
Musemor med tre søte små Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 20. mai 2009 Hei pila Det var et innlegg om det på østlandssendingen nå nettopp. Fikk ikke med meg navn siden jeg måtte løpe opp til guttungen
Gjest Sauen er fødeklar! Skrevet 20. mai 2009 #9 Skrevet 20. mai 2009 Jeg syns det er helt greit. For meg er det naturlig at 17 mai blir en dag hvor det feires at vi er et demokrati der folket har svært mange rettigheter (politiske, sosiale, religiøse osv). Og det er jo bare gøy å se mangfold i toget.
Gjest -<<- Skrevet 20. mai 2009 #10 Skrevet 20. mai 2009 Jeg tror ikke et øyeblikk på at alle Norges homofile og lesbiske vil dette, så gjentar spørsmålet til HI: Hvem er "de"? Eneste referanse jeg har sett til saken i media er at en fyr fra Amnesty uttaler følgende: "Vi blir gjerne med på å arrangere en svær marsj her. Kanskje skal man legge den til dagen før eller etter nasjonaldagen, eller kanskje man til og med kan ha en seksjon i 17. mai-toget? Uansett synes jeg vi skal gjøre et poeng av å invitere folk fra Russland og andre steder hvor homofile ikke har frihet til å stå frem eller ytre sine meninger." Og det tolker jeg ikke akkurat som at noen insisterer på å ha homoparade i 17. mai-toget. =)
Gjest -<<- Skrevet 20. mai 2009 #11 Skrevet 20. mai 2009 Det er ikke bare media som har hauset opp det sitatet jeg kommer med rett over her, a? 17. mai er, sånn utenfor Norges grenser, mest kjent som den internasjonale dagen mot homofobi og transfobi, og det er nok derfor akkurat den datoen trekkes frem - i tillegg til det som skjedde med demoene i Moskva nå nettopp. Jeg tviler sterkt på at man vil få noe voldsomt gnål om å gjøre 17. mai i Norge om til en politisert markering.
Musemor med tre søte små Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #12 Skrevet 20. mai 2009 Jeg er fullstendig klar over at 17. mai også er den internasjonale dagen mot homofobi og transfobi. Jeg ønsker bare ikke politiske markeringer i toget, inkludert denne.
Gjest -<<- Skrevet 20. mai 2009 #13 Skrevet 20. mai 2009 Nei, men det er jo det jeg sier. Jeg tviler på at man vil få noen veldig sterke grupperinger som gjør det. Jeg gjetter at det er en mediekonstruert sak basert på Amnesty-uttalelsen, uten at jeg kan garantere det, selvsagt.
Sjefsmegga Skrevet 20. mai 2009 #14 Skrevet 20. mai 2009 Hvorfor lurer jeg da på, og jeg har ingen problemer med homofili overhode. Hva har 17mai og seksuell-legning med hverandre å gjøre spørr jeg da??? De kan vel gå i tog med andre folk vel, er jo ikke så spesielle at de trenger et eget?
Gjest -<<- Skrevet 20. mai 2009 #15 Skrevet 20. mai 2009 17. mai er, som sagt, den internasjonale dagen mot homofobi og transfobi. Derfor får man saker som denne: http://www.aftenposten.no/kul_und/article3084007.ece Men jeg synes det er langt fra de uttalelsene jeg har sett om saken til å påstå at det er noen opinion for å gjøre 17.mai-toget til en homomarkering.
Sistah*G07*J09* Skrevet 20. mai 2009 #16 Skrevet 20. mai 2009 helt greit at LHL eller andre lag/foreninger går i borgertoget som det heter her. Men noen egen parade eller no er litt vel overdådig. De er jo bare helt normale mennesker, så hvorfor gjøre så big deal ut av legningen sin?? Da syns jeg vi som er hetro også bør ha vår egen parade for å feire vår sexualitet!!! haha....
Gjest -<<- Skrevet 20. mai 2009 #17 Skrevet 20. mai 2009 Det har dere vel strengt tatt hver eneste dag. Google begrepet heteronormativitet eller noe, så får du muligens noe i nærheten av en forståelse av hvorfor legning kan være en big deal. Uten at jeg på noen måte ser noe poeng i å ta debatten akkurat i 17.-maitoget. Kan jeg aldri tenke meg at LLH gjør heller.
Norwegian by injection Skrevet 20. mai 2009 #18 Skrevet 20. mai 2009 Enig med deg tut. Og jeg var heller ikke så veldig imponert da jeg var i Oslo nylig og så svære plakater med "Gay Kids"!
Norwegian by injection Skrevet 20. mai 2009 #21 Skrevet 20. mai 2009 Hva er det pila? Aner ikke hva det var, men det var ihverfall utrolig festlig for jentene mine på 8 og 9år å lese!
Tøysetipp Skrevet 20. mai 2009 #24 Skrevet 20. mai 2009 Hva har du i mot Gay-Kids. Fikk du deg en halsbrekkende opplevelse, stakkar? In the name of love, snakker om å ta av. Ingen har vel heller sagt at vi skal sprade rundt med ræva bar og homoflagget malt i panna. Når det er sagt ser jeg heller ikke vitsen. Et 17.maitog representerer hele det mangfoldet vi lever i. Det eneste som er synd er at det ikke gjenspeiler det samfunnet vi lever i. Med norske flagg trykket til brystet. Jeg vil se flere flagg i 17.maitoget. Dævver dere av homoflagget også? Jeg hadde ikke hatt noe problemer med det.
Norwegian by injection Skrevet 20. mai 2009 #25 Skrevet 20. mai 2009 Jeg har ingenting imot homofili. Men da jentene mine så svære plakater med "Gay Kids" så tok det litt av, og da må jeg si at jeg synes det var litt upassende å ha slike plakater midt i hovedstaden. Men som sagt så visste jeg ikke hva "Gay Kids" var. Skjønner?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå