luckymum Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 Hei jenter! Må nesten høre her inne,er så lenge siden sist så jeg husker ikke helt hvordan dette var.Men er det vanlig at bebisen blir roligere på slutten?Jeg er 37+2 idag og jeg syntes lillemann er veldig rolig idag,har igrunn vært det de siste 3 dagene.Har kjent bevegelser,men veldig lite og roligere.Grunn til bekymring?
Wiingla Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 Jeg er blitt fortalt a jordmor at hvis man kjenner mindre liv eller liv på en helt annen måte skal man ta kontakt. trenger ikke være noe farlig,, men babyen skal være like aktiv så og si hele tiden. Jeg er bare i uke 31, men har hatt dager der hun nesten ikke beveger seg mens i hele går og i dag føler jeg hu aldri er rolig. kanskje det er stille før stormen hos deg:) Det er helt sikkert ingen grunn til bekymring, men er bedre å ringe engang for mye:) Lykke til
Da HarViTreUnger Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 Jeg er i uke 31 og er nok ofte litt hysterisk ift bevegelse. Har derfor fått noen råd fra jordmor: Sett deg ned en tid på døgnet da barnet vanligvis er aktivt. Spis godt og drikk energirik drikke. Sett deg ned med klokken og sitt eller ligg i en behagelig stilling i en time. 10 bevegelser på 1 time, alle bevegelser teller (med unntak av hikking da ). Om det ikke er 10 bevegelser, kan du (om du ikke er for bekymret) prøve mer drikke og mat og sjekke i en time til. Har du ikke etter time to opplevd nok bevegelse, bør du kontakte fødeavdelingen. Eller så er det jo vanlig at de blir roligere på slutten.
luckymum Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. mai 2009 takk for svar!ja,mener å huske at de blir litt roligere på slutten.Skal teste ut ditt råd SnartHarViTreUnger=) Skal bare få lagt 4 åringen her så jeg får slappet ordentlig av.
Dobbelt prinsessemamma Skrevet 21. mai 2009 #6 Skrevet 21. mai 2009 Jeg synes gjerne at dager jeg er mer aktiv er vesla mer rolig. Blir nok bysset mer... Og at en ikke kjenner så mye (evt. ikke tenker så mye på det) når man er mye i bevegelse eller mye annet å tenke på. Så prøv som nevnt å spise og drikke. Jeg fikk tips fra sykehuset om et stort glass iskald, sterk søt saft og legg deg ned. Kjenner du ingenting på 30 min, ring jordmor og sjekk. Og som nevnt, alle bevegelser teller, trenger ikke være sterke spark :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå