Gjest Sauen er fødeklar! Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 Kan vi ikke ha en skravletråd for oss som er fødeklare da? Litt morro å følge hverandre=) Jeg er 22 år, bor i bergen og venter jente nr 2 den 4 juni. Er altså 38+1 i dag... Forrige kom en uke før termin, så håper på å ikke gå så veldig lenge denne gang, men det vet man jo aldri... Hadde endel tegn i helgen med murringer, nedpress og magesjau, men så ble det rolig igjen. I dag har jeg begynt å få murringer igjen, og det har kommet bittelittegranne slim... Kanskje slimproppen er på vei? =) Formen er ganske grei, bekkenet har blitt bedre når jeg går, men har fått mer vondt om natta... Lettere å puste også etter at hodet har kommet lengre ned i bekkenet (ikke festet, men er jo andregangs så...), og føler meg egentlig ganske bra sett bort fra at jeg er ganske tiltaksløs og slapp for tiden=P Ellers har vi ikke alt på stell enda, men det tar jeg med strålende ro. Vi har vogge og babyklær, vogn og annet viktig utstyr - så får resten taes når jenta er kommet ut=) Dere da, hvordan er formen? Noen tegn på at det begynner å nærme seg?
Bella27_ Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 heija:)) Jente 21, bor i Trondheim:) venter nr 2. som da blir ei lita jente 20.Juni. Er bare 4 uker til:) har en gutt fra førav, på 14 måneder:)) Min første kom 5 dager før termin på 5 timer! håper for all del at jeg slipper å gå OVER termin denne gangen også!) Har hatt en del nedpress i det siste + litt murringer, men har fort gått over igjen:) Formen er bra den, bortsett fra å ha vært litt småkvalm i det siste. Og det å ligge om natta er helt forj*vlig! nyttesløst å ligge på sia med en svær dyne mellom beina, så frister å stå rett-opp-og-ned å sove!!x) Har vel det meste av utstyr, men skal bytte ut stellebenken med en enkel stellematte.
Storebror & Lillesøster Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 Jeg er 24 år har en gutt på 2 år og venter ei jente nå,er 39+2 så har ei uke igjen,fikk første 2 uker før termin så hadde håpet og få før nå også,eller i allefall slippe overtid. Kjenner jeg er lei og det er tungt nå har jo en liten og ta meg av og en mann som jobber sent,så gutten er lagt når han kommer hjem,føler ikke jeg strekker til,og blir litt slurven,orker ikke bade han like ofte som før 2 ganger i uka hvis jeg kan slippe mer,men når han har vært ute er det ikke alltid like lett og vaske han ren med klut,da er det iallefall like enkelt og sette han i badekaret,får dårlig samvittighet,ikke plass til han på fanget lenger,er sår og vondt i magen. Har de siste dagene murret/verket i magen og ryggen,og hatt masse kraftige kynnere,eller kanskje det bare er kynnerene som har blitt vonde,har ikke vært vonde før. Hadde 4 timer i går kveld med dette,hvert 5 min ca og så ga det seg da vi hadde ligget 1 time i senga våknet noen ganger av at jeg fikk tak i magen,fortsatt i hele dag men ikke regelmessig og ikke så tette som i går,føler de kommer mest på kvelden når jeg legger meg på sofaen. Ellers er det meste klart i huset må bare få festet basen til bilstolen,bare venter på at noe skal skje,men føler aldri dette vil ta slutt.
Ettervinterkommervår Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 Hei dere! Er 28 år, fra Bergen- og venter nr to nå... Har en herlig jente på 9 år fra før. Jeg er 7 dager over termin og det har begynt å gå utover humøret de siste dagene. Gikk 13 dager over med første, men hadde håpet å slippe å gå like lenge denne gangen. Ser skremmende ut foreløpig! Har hatt dager (den første for 14 dager siden) hvor det har kommet svake rier (med mindre kynnere kan forandre karakter så kraftig) ureglmessig i timesvis, og så har det gitt seg igjen. Detter har skjedd noen ganger, og jeg håper i hvert fall at de har bidratt til litt modning. Hver kveld har jeg et lite håp (det har blitt mindre og mindre) om at det skal sette i gang, men neida- ingenting skjer... Begynner å bli rimelig utolmodig nå ja- og misunner alle som føder før termin. Jeg er visst en av de med lange svangerskap. Uansett: ønsker dere alle lykke til, det er jo ikke lenge igjen for noen av oss!! Du/dere fra Bergen: er dere med på BIM-treffene? Lurer på å henge meg på, har tenkt på det så mange ganger men har aldri kommet meg avgårde :-)
Ayka 09+13+14 Skrevet 20. mai 2009 #5 Skrevet 20. mai 2009 Hellu! Jeg er 24 (blir 25 på fredag ),bor på Hadeland og venter 1.mann (er en liten gutt,ja)! I likhet med Sauen,så har også jeg termin 4.juni Formen i seg selv har vært ganske så grei,men har vært plaget av en vond rygg siden slutten av januar,noe som har gjort at tiden har gått sakte,og jeg har ikke klart å være så aktiv innen bl.a. arbeid som jeg hadde håpet på! Det har nok også påvirket humøret,som da selvfølgelig har gått utover samboeren min,men han har heldigvis vært tålmodig og forståelsesfull Nå på slutten er det meste tungt! Hadde ikke trodd det skulle være sååå vanskelig å snu seg i senga om natta Ellers så synes jeg det er vanskelig å innstille seg på at man snart er mamma...føler meg ikke helt klar psykisk til det,men sånn er det vel når man egentlig ikke har peiling på hva man går til- hverken når det gjelder fødsel eller tiden etter Ingen spesielle tegn på at det nærmer seg,egentlig. Va hos JM i dag,og hodet hadde "knapt nok festet seg",dvs det var ikke 100% festet,men så godt som... Tenkte å komme forbi min egen bursdag,for så å kanskje prøve litt av disse "kjærringrådene" for å få i gang fødsel,som maaaaaasse sex,gå turer (har masse bakker her vi bor,og kjenner at jeg til tider iallefall får kynnere av å gå i bratte motbakker )..ja,og kanskje vaske rundt de rommene som gjenstår
bondeknøl Skrevet 20. mai 2009 #6 Skrevet 20. mai 2009 Jeg er 18 år og venter mitt første barn, det blir ei jente som skal hete Mathilde:) Har termin 5 juni, og er i uke 38 i dag. Nå gleder vi oss enormt! Har hatt eksamen i dag, og er nå ferdig på skola. Endelig! Formen er ellers fin, bortsett fra bekkenet som faktisk bare blir verre og verre nå mot slutten... Men det går veldig opp og ned. Har hatt en del tegn, eller har blitt lurt noen ganger da jeg har trodd at ting virkelig var i gang... men det er vel bare modning har hatt ei uke nå med magasjau, menssmerter, noen rier innimellom, og en liten blødning tirsdag morgen. Så håper det ikke er så langt unna
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 20. mai 2009 #7 Skrevet 20. mai 2009 Hei hei- jeg bor i Bergen jeg også, og har termin 1 juni. Har to jenter fra før, og nå kommer gutten min:) jeg blir satt igang på neste torsdag, så det skjer om en uke!!! og det er ikke en dag for tidlig for å si det sånn:P Alt er forferdelig tungt nå ja, energien er på bonn. Har hatt tidenes vektoppgang, de siste ti kg har kommet i en enorm fart!! på bare noen få uker... er spendt på om jeg kommer til å legge på meg enda mere på denne siste uken, håper ikke det.. for nå er jeg på hele 35kg opp!!! (trodde ikke det gikk an jeg...det er enda mere enn jeg "klarte" med de to andre) sukk-- håper det er masse vann altså, med den farten de siste kiloene har kommet, og med utseende på kroppen, (håven overalt- skoene -de vide skoene- er for trange osv) Tror det aller meste er klart her huset altså, det er snakk om noen småting bare. Barnevakt er fikset, så det er vel bare å pakke bagen som gjenstår, men det vil bli gjort om nøyaktig en uke, onsdags kveld neste uke:) med mindre jeg begynner å føde før den tid da..
Kæmma og trultene Skrevet 20. mai 2009 #8 Skrevet 20. mai 2009 Jeg er 28 og venter min nr 2 på lørdag!! Første kom 31.5.06 og er verdens herligste såklart hehe. Hun kom på temrindatoen, så blir spennende å se om det skår til denne gangen også? Sånne tegn da - hatt tre fire runder med falske rier der jeg tok tida et par ganger og så dabbet det av. Igår prøvde jeg alle trik jeg kunne finne - og idag har det murret godt eg jeg har hatt noen vonde sammentrekninger men det er alt! Skal til fordmor på mandag og sjekke modnign osv da. Slimproppen gikk igår morges forresten....og hodet er knapt festet som det heter. Forma er bedre enn på lenge, bortsett fra at jeg er såååå tung i kroppen og ikke får sove!!! Men bekkenet har roet seg pga hodet. Er annengagns så alt av ting og tang er ihus - tror jeg hehe.
Svale <3 Skrevet 20. mai 2009 #9 Skrevet 20. mai 2009 Er 24 år,og kommer fra Nes på romeriket. Venter på en gutt og terminen er 26.mai. (1.mann) Begynt å kjenne litt murringer i korsryggen, men sikkert ikke noe.. Alt er klart av utstyr(så vidt jeg vet), så han kan bare komme
Gjest Skrevet 20. mai 2009 #10 Skrevet 20. mai 2009 Heisann! Er 27 år, bergenser og venter en jente 10. Juni. Har en flott gutt fra før som skal bli storebror og skolegutt. Har masse vonde regelmessige kynnere, men har hatt det lenge så det betyr nok ikke så mye desverre.. er ganske utålmodig nå og gleder meg til vi har jenta vår hos oss. Har det meste på plass nå, mangler bare å pakke bagen.
Gjest Sauen er fødeklar! Skrevet 20. mai 2009 #11 Skrevet 20. mai 2009 Mange bergensere her ser jeg=) Kanskje noen av oss møter på hverandre på føden/barsel? Jeg har ikke vært på bim-treff i dette svangerskapet, men var i forrige og har fremdeles kontakt med noen av de jeg var på treff med=) Snart blir det vel heller barseltreff tenker jeg! Vi bor i bergen vest da, hvor i bergen er dere bosatt?
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 20. mai 2009 #12 Skrevet 20. mai 2009 jeg bor i bergenhus bydel- og er 27 år forresten (skrev ingenting om det lenger oppe) jeg har aldri vert på noe bim treff- men kanskje det blir med meg etterhvert etter fødselen? Eldste jenta mi begynner også på skolen nå til høsten, så det skal bli en spennende høst! gleder meg veldig, hun virker veldig skoleklar (kjempe lærelysten på alt mulig) men samtidig trives hun så utrooolig godt i barnehagen, men ingen i hennes barnehage skal begynne på hennes skole, så er redd hun kommer til å savne barnehagen jeg da..) er jo "førstegangsfødende" mtp skolestart, så er vel unødvendig nervøs kanskje
Ettervinterkommervår Skrevet 21. mai 2009 #13 Skrevet 21. mai 2009 Bor i Årstad bydel :-) Det blir nok heller barseltreff, ja Er nå 8 dager over og gleder meg til å bli ferdig med denne graviditeten!
♥REBECCA♥ Skrevet 21. mai 2009 #14 Skrevet 21. mai 2009 jeg er 26,har to gutter på 7år og 11 mnd, termin i morgen,men tror noe er på vei til og skje nå
lillemeg:) Skrevet 21. mai 2009 #15 Skrevet 21. mai 2009 Jeg er 25, har en jente på 6 år og venter en gutt nå.... har termin til tirsdag, men håper han kan kommer i helgen,hehe:) Er klar for å avslutte svangerskapet nå og treffe babyen vår.... men blir mest sansynelig satt igang til mandag om ingenting har skjedd, pga mye styr som skjedde sist jeg var gravid...er glad for det...men håper jo at alt vil skje av seg selv da. Har mye murringer, verk nederst i magen og hode har festet seg... I dag har jeg hatt veldig vondt nederst på høyere side av magen(?!?) sikkret en nerv eller noe som er i klem??
Gjest Hellokitty03+09+13+13 Skrevet 21. mai 2009 #16 Skrevet 21. mai 2009 jeg er 26 år og venter nr 2 4 juni. jeg har ei jente på 5 fra før. sliter med depresjoner og har de siste dagene hatt veldig nedtur. har hatt endel vonde kynnere, nedpress og laus mage. men nå har alt d stoppet opp. typisk. har 1 cm åpning men ingen fremgang. skal på igangsettelse samtale den 29 mai pga depresjonene men d er jo pinse helgen så får vell ikke bli satt igang før 2 juni. jeg er kjempestor i dette svangerskapet. har kun lagt på meg 16 kilo men symfyse målet mitt er ca 45 cm nå i uke 38 så sier jo sitt. utrolig lei nå...............
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå