Gå til innhold

Høyt blodtrykk?


r27

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva som er høyt blodtrykk?

 

Mitt blodtrykk har vært stigende siden første måling i uke 10.Da var den på 114/58, i uke 14 104/58(litt ned), i uke 16 124/60 og i uke 20 128/60.

 

Er dette høyt blodtrykk? I så fall hva må man ta hensyn til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke det ganske lavt blodtrykk det da? Jeg har fått beskjed fra jm om at jeg har normalt, men mot høyt bt, og der ligger undertrykket på 75! Jeg tror forresten du skal fokusere på undertrykket, ikke overtrykket. Det er visst viktig at undertrykket er stablit. Overtrykket varierer ift dagsform, stressnivå ol, men det gjør visst ikke undertrykk. Jeg tror du har ganske stabilt undertrykk, og ingen grunn til å uroe deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...det var lavt blodtrykk.Normalen er 120/80....det fikk iallefall jeg beskjed om sist jeg målte mitt og det var det jeg hadde.

Det er iallefall ikke for høyt....og som Pee-jay sier,så er det vel undertrykket som må være mest stabilt iallefall..:-)

Så høyt er det iallefall ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei ! blodtrykker skal hlest ikke over 140/90 når du er gravid, men det viktigste er som sagt undertrykket, at det ikke blir for høyt, blodtrykket bør heller ikke gå under 90/60. Ideelt blodtrykk er 120/80.

Jeg ligger litt lavt mitt ligger rundt 115/65 men det varierer litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, synes blodtrykket ditt er normalt jeg. Jeg selv har bt på 93/63 nå mens jeg er gravid, har fungert helt fint og legene og arbeidskolegene (spl) sier at det er helt normalt når man er gravid... bare ikke undertrykket går under 60 og overtrykket under 90. . =)) Men hvis du evnt hadde vært plaget med svimmelhet osv.. så hadde jeg tatt kontakt med legen. Men som sakt for min del var dette ikke noe problem =)) Når det gjelder høyt bt så er det greit så lenge undertrykket er under 90 og overtrykket er 140. (140/90) men hvis du har trent eller noe kan det jo self hende at du har litt høyere verdier en det... men da er det jo bare å måle etter en stund =))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger på ca.98/60 Jordmor mener det er litt lavt, men fint, så jeg kan ikke se at ditt er spesielt høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...