sunshine28 Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 Når er det "vanlig" og få bekkenløsning? Noen som har opplevd at det kommer veldig tidlig??? Og kan det komme av mange tung løft? Fikk bekkenløsning i uke 17 forrige svangerskap,er det da lettere og få igjen?
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 Hei! Jeg fikk bekkenløsning med isijas-nerve i klem fra uke 16 i mitt forrige svangerskap, hadde da hatt symptomene fra uke 14, men diagnosen ble ikke stilt før uke 16. Jeg er nå gravid med nr 2 og er 6+6 i dag og har hatt samme smerter inni rumpa og nedover i hoften og ned det ene benet, motsatt ben av hva jeg hadde forrige gang. Disse smertene kom på tirsdag, så har bare hatt dem i 2 dager, men jeg kjenner det så altfor godt igjen fra sistgang - så er ikke i tvil om at det er begynnende bekkenløsning, håper bare det ikke går så mye verre på enn det jeg har nå, for nå er det fullt levelig for å si det sånn... Skal ta det opp med legen neste gang jeg skal dit, skal dit om 1 uke... Ble henvist til fysioterapeut forrige gang, men synes ikke det hjalp noe, ble bedre når barnet festet seg på slutten av svangerskapet og etter fødselen. Hadde helt glemt at jeg hadde det sist, helt til smertene kom på tirsdag og benet sviktet litt under meg da. Har hørt at det er lettere å få det igjen hvis man har hatt det før! Vet ikke om det kan komme av tunge løft, jeg løfter fortsatt datteren min på 3 år, men prøver å begrense det, burde vel slutte med det nå. Vet ikke om du ble noe klokere av svaret mitt, har du fått symptomer på det også nå eller? Siden du spør tenker jeg? I såfall er det godt for meg å høre at jeg ikke er alene. Forrige gang jeg hadde det gikk det greit, greide meg fint uten krykker, men måtte gå med litt mindre skritt, ble dessuten sykmeldt fra 4 svangerskapsmåned forrige gang og ut svangerskapet pga dette og fordi jeg pendlet lang vei til jobben hver dag og slet med å sitte å kjøre bil så langt (15 mil tur, retur). Nå har jeg en jobb i området der jeg bor og håper jeg holder meg på jobben helt frem til permisjonen begynner, håper også at det ikke går noe mer på med bekkenløsningen, for fortsetter det sånn blir man ganske hemmet etterhvert. Føler det allerede nå. Hvordan er det med deg? Klem fra
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 Hei igjen =) Mente at smertene kom på mandag, ikke i går altså... Klems
sunshine28 Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 21. mai 2009 Heisann=) Takker for svaret. Greit og vite at det ikke bare er jeg som sliter med slikt tidlig. Jeg har en veldig tung og fysisk krevende jobb,jobber som skadesanerer og driver derfor mye med innbo. Flytter,pakker,bærer. Så det blir mange tunge løft. fort oppi en 30-40 kg jeg løfter på engang. Er 8+6 idag og har siste uka kjent ilende smerte i ryggen,rompa og nedover føttene. Er slik at jeg ikke klarer belaste foten på det værste for da svikter den bare under meg. Har en sjef som bare tar hensyn når han føler for det selv så jeg går og presser meg på jobb. Syns det er tidlig og bli sykemeldt men er jo heller ikke villig til og ødelegge meg for jobben,og risikere og slite med dette kronisk heller. Er vanskelig og få tilrettelagt noe også. Jobben går jo ut på tunge løft og kjemikalier. Skal til legen neste uke for tidlig ul og får da ta en prat med henne og høre hva hun mener =) Håper alt ordner seg for deg. Ikke gøy om en skal begynne og slite så tidlig i svangerskapet. En har tross alt mange mnd igjen og en må ta vare på seg selv. Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå