Gå til innhold

dere som er 25 uker +......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mangler dere av utstyr osv nå?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har fremdeles ikke kjøpt noe, annet enn strikkejakken som nesten ikke teller.. :P har stellebord og vippestol fra før av, litt klær som kan brukes til gutt også (har jente fra før..) og en sliten vogn.. :P

mangler da:

*sprinkelseng (storesøster blir 2 i juni og bruker sin fremdeles, og den er i tillegg lånt..)

*litt klær

*helsetepper og litt "guttesengetøy"

*tror vi må ha ny vogn, kan klare oss med den vi har, meeeen.. :P

*div stelleartikler som passer til nyfødt

*ny plass å bo med 3 soverom :P (ikke nødvendig enda da, men hadde også vært fint..! helst noe eget, selvfølgelig, men da må i allefall en av oss få fast jobb.. heldigvis er utsiktene lyse for hans del..! :))

*alt det andre jeg sikkert ikke har tenkt på enda...

Skrevet

he he mangler visst så og si alt jeg x 2, men er kjempefornøyd med å ha bestilt vogn.

Siden det kommer to (og de mest sannsynlig kommer før) så bør jeg nok få ræva i gir snart ha ha.

Mannen og jeg planlegger en Harrytur til uka så får vi se hva vi får i hus.

Vet vi trenger;

- 2 x sprinkelseng

- 2 x stellebord (ett til hver etasje vi bruker mest)

- 1 x bilstol (har en fra før, hurra)

- dobbel brystpumpe

- 2 x vippestol

- 2 x bleiespann

- dobbel ammepute

- alt av klær etc til nyfødt (har kjøpt en body til hver og har litt igjen fra de to eldste men mest i større størrelser)

- 2 x madrasser

- kluter og annet stelleutstyr (bleier, oljer etc)

- oppussing/deling til 4 soverom, inkl nye kommoder, skap etc til alle rom (skrekk og gru)

Når alt dette er i hus føler jeg meg ganske forberedt tror jeg :)

Skrevet

Her har vi en del fra forrigemann. Seng, vogn, masse klær (har jente fra før og får jente også denne gangen), bilsete, krabbeteppe, vognpose, dyne, pute etc etc.

Det er likevel noen ting vi må kjøpe nytt, og disse innkjøpene har vi ikke kommet i gang med enda.

Vi trenger blant annet:

Stellebord, stellematte, kommode til å ha klær i, baby-call, flasker, brystpumpe, div stelleprodukter og kluter..

Håper vi får tatt oss en tur til Ikea snart så kan vi i alle fall få de 3 først nevnte tingene i hus.

Skrevet

Jeg er 25 uker i dag og det vi mangler av utstyr osv er et soverom til i 2.etg, hehe. Ikke så lett å gjøre noe med.

men bebis kommer til å sove på samme rom som mammaen og pappaen sin den første tiden uansett.

Har egentlig ikke tenkt så mye på utstyr og sånn ennå, vi har vel egentlig det vi trenger fra snuppa som skal bli storesøster!

Har vi termin sammme dag, tro, toppris?

Jeg har 6.september

Skrevet

Jeg har termin 7 sept og har foreløpig ikke kjøpt noe. Har en del klær etter gutten og jenta vi allerede har. Vi har lånt bort og solgt en del utastyr etter dem, så jeg vet vi trenger:

-Stellebord/stellematte.

-Bilsete

-Seng og madras

-Vippestol

- Brystpumpe

Kommer sikkert på mer også, men har ikke begynt å stresse enda.

Skrevet

Heisann:) Har termin 25.august, og har ennå ikke kjøpt inn noe. Mange planer, men er litt som vinglepetter;) Usikker på når det begynner å haste, men tenker jeg vel bør ha bestilt noen ting, før jeg drar på ferie om fire uker....

Skrevet

Har termin 1.sept og har ikke kjøpt en ting. Eller jo forresten, har kjøpt 1 body... Storebror er bare akkurat fylt 1 år, så her har vi alt utstyr klart etter han. Har vel knapt rukket å rydde unna noen av tingene...

Men vi må kjøpe en søskenvogn, og antagelig en lekegrind som lillebror kan få være litt i fred i :) Får vel ta oss en runde til sommeren tenker jeg :)

Skrevet

Vi har mye av de basic tinga fra storebror, men er fortsatt noen ting vi trenger..

*nyfødt sete

*madrass til sprinkelseng og vugga

*vippestol

*klær til jente

*sengetøy til jente

*stelleprodukter

Og så skal storebror kjøpe bamse til babyen da, han kikker fælt ;)

Men har goood tid, 3 måneder igjen, så stresser ikke. Madrass til sprinkelsenga trenger jeg ikke mned en gang heller

Og så må vi ha kommode til rommet etterhvert (har nå en inne hos oss) og spisestol, men det tar vi etterhvert :)

Skrevet

Jeg tror vi har alt vi trenger fra første mann. Skal flytte før den lille kommer (1 1/2 mnd før termin), og regner med å få litt bedre oversikt da. Får vente med "redebygging" til da....selv om det kribler litt allerede.

Skrevet

Jeg mangler fortsatt det meste. Har kjøpt litt klær i str 56, og barnevogna er bestilt, men det er det. Tenkte å kjøpe seng og stellebord når vogna kommer, skal kjøpes i samme butikk. Men ellers får vi ta ting som de kommer. Er 26 uker nå, og føler det er eviglenge igjen til baby kommer.

Skrevet

Hei...

Jeg er 27 uker på vei og mangler absolutt det meste. Med førstemann var mye i boks på denne tiden, men denne gangen klarer jeg ikke helt å summe meg til den store handligen... Føler det er så lenge til, men vet jo at sommeren (kan) gå fort og vips så trenger vi både vogn og seng. Bilstolen er i hus da:) Kom over tilbud, så da kjøpte vi den. Ellers har har snuppa fått 2 bodyer, 1 helseteppe og en sparkebukse... hihi... Også arver hun litt etter sin storebror. Var mye av det han brukte som hun også kan bruke.

Men altså... Vi mangler myyye og jeg stresser ikke med det... Jo kanskje. Vogna bør bestilles... Stresser litt med den;)

Skrevet

eh, hmmm..

Ingenting.. Ikke som jeg kan komme på i farte i allefall..

Er min nr 4 så vi har det meste fra før..

Rakk heldigvis ikke å selge unna alt..

Det jeg manglet har jeg fått tak i..

Skrevet

oj sann.. jeg er 25 uker i morgen og har ikke kjøpt noe enda. så jeg mangler ALT!

Skrevet

hmmm vet jeg er veldig spesiel når det gjeller og kjøpe ting tidlig... har i hus nå:

-Seng.

-vippestol

-lekegrinn

-bilsete

-bleiebøtte

-babycall

-en god del klær, tepper, osv

har bestilt vogn og stellebord

Mangler :

diverse kremer og stelle produkter..

Skrevet

Er i uke 25, og har ikke kjøpt noe som helst. Har seng fra før, ellers mangler alt. Har ikke tenkt å kjøpe noe før uke 30...

Mannen min har opplevd dødfødsel i uke 30 tidligere, og glemmer aldri hvordan det var å kaste en ny vogn på dynga (de orket ikke noe annet) -det er av hensyn til han jeg venter. Høres kanskje merkelig ut, men dette er viktig for han.

Skrevet

Jeg er i uke 25 og har heller ikke kjøpt noen ting av utstyr. Siden jeg har mistet så mange ganger, og har en venninne som hadde en dødfødsel så har jeg rett og slett ikke turt. Men jeg ser på nettbutikker på priser og sånn, slik at den dagen jeg skal handle inn vet jeg hva jeg skal ha og hvor jeg skal kjøpe det. Aner ikke når jeg kommer til å tørre... Har kjøpt bittelitt billige klær, det er lett å få gitt bort om det blir nødvendig.

Skrevet

Har en del etter nummer 1, men må ha

- ny vogn for den jeg kjøpte brukt sist er helt oppbrukt (les henger ikke sammen lenger)

- ny stellematte (har brukt den billige fra IKEA, men føler på meg at nummer 2 skal få en ubrukt en)

- nytt bilsete (solgte det det vi hadde sist til venner og vil ha nytt)

- en del klær da jeg har lånt og gitt vekk mye til venner som har fått barn i mellomtiden og ikke fått så mye tilbake (dette gjelder de aller minste størrelsene)

Eneste jeg har kjøpt så langt er dyne som var på 50% på fru Lyng for noen uker siden og ellers tenker jeg at jeg har goooood tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...