Gå til innhold

Andre som har kuttet ut hustelefon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har, fant ut av vi brukte den nesten aldri uansett. Mannen ringer gratis fra sin mobil (arbeidsgode, sjefen bryr seg ikke om at han bruker den privat også) og jeg ringer ikke så mye, så da lønte det seg ikke rett og slett.

Bare kom til å tenke på det ang mobil til 6 åring innlegget. Har ingen planer om å gi vår 6 åring mobil, men når han blir rundt 9 år, litt før, så kommer han antagelig til å gå alene hjem fra skolen og være alene hjemme i 1-2 timer, og da vil jeg at han skal ha mobil slik at han kan ringe dersom det er noe.

Lurer på om vi er litt rar, mange som reagerer i hvertfall når jeg sier vi ikke har hustelefon, kun mobiler.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke egentlig kuttet ut. Har aldri hatt det hos oss.

Skrevet

Har aldri hatt hustelefon vi :P

Skrevet

Vi ringer gratis til alle fasttelefoner i norge fra vår fasttelefon,så vi kutter den selvsagt ikke ut.

Skrevet

Hva tenker dere om barn og mobil da? Jeg har egentlig tenkt at dette er unødvendig før de er 10-12 år, men nå ser jeg helt klart fordelen med å gi dem tidligere. Må jo ha en form for tlf de kan bruke om de er alene hjemme liksom...

Skrevet

Det hadde vi også, IP-telefon, men abbonomentet kostet mer enn vi brukte den likevel ;-) Vi ringte for godt under 150 kr mnd for å si det slik.

Gjest biss med twins
Skrevet

Samme her..samboeren min har også gratis mobil så dette lønte seg for oss også. Jeg syns jo ikke det er rart, man velger vel den rimeligste løsningen:)

Skrevet

Har ikke hatt hustelefon i de 5årene vi har bodd sammen, men har skaffet oss hustelefon nå :)

Skrevet

Vi har bredbånd som gjør at vi enten må ha fasttelefon eller betale telenor nesten det samme for å ha bredbåndet, så derfor har vi fasttelefonen. (Tror det er fordi vi har adsl og at det går via telefonlinja, men ikke helt sikker fordi det er samboeren min som ordner sånn her;-) )

Man trenger jo ikke å gi mobiltelefon til barna som de skal ha med seg rundt selvom man ikke har fasttelefon, det er jo en mulighet å ha en som i prinsippet skal ligge hjemme sånn at alle barna kan bruke den når de er hjemme og bare ha den med seg ved spesielle anledninger.

Skrevet

Vi kuttet ut hustelefonen når vi flyttet for et halvt år siden

Skrevet

Vi har ip telefon uten månedskostad, men trenger den ikke. Men er kjekt å ha likevel... Ringer aldri ut- kun inngående. Bare mobil på utgående, jeg har 50 inkluderte ringeminutt så det holder som regel.

Skrevet

Vi har ip telefoni, og får det meste dekt av jobben. Jeg har en stor og pratesyk familie, og det er igrunnen greit å ha en hustelefon fordi jeg roter alltid bort de øreproppene. Men så bor vi langt borte fra familie. Skype bruker vi til utlandet da.

Jeg har ikke helt tenkt ut dette med mobil og barn, men ser jo at mange av de som jobber med barn og medier mener det er forsvarlig og også viktig at barn lærer å bruke mobil i småskolen. Har en 6- åring selv, og har lagt merke til at et par i klassen har mobil i sekken og den brukes bare til å ringe mor/far osv. De har ofte eldre søsken, så jeg lurer nok litt på om mobilen er noe som de yngre søskene får før eldstemann. Er de hjemme alene er i alle fall mobil et must, eller hustelefon. Vil nok tro at når vår gutt er 8-9 år vil han ha en mobil i sekken.

Skrevet

kuttet for mange år siden jeg :-)

Har mobil telefon og skal jeg prate med noen som har data/internett (det er jo de fleste idag.)

Så snakker vi via skype.

De fleste jeg kjenner fra 35 og nedover i alder har ikke hustelefon.

Skrevet

Har ikke hatt fast-telefon på 10 år vi.

Skrevet

Får det med borettslaget gratis så lenge vi har strøm eller nett og tv derifra.

Skrevet

Vi har ikke hustlf. Har ikke tatt stilling til barn og mob enda siden Leah bare er 21 mnd..Men vil tro at hun får mob når hun blir stor nok til å være alene hjemme, hun må jo kunne få tak i oss om det er noe:)

Skrevet

Har vel ikke hatt det på 10-12 år:)

Skrevet

Har også kutta ut hustelefon.Det ble for dyrt selv om vi hadd bredåndstlf.. 8 åringen har mobil med onecall faktura.90 grratis mld og 120 gratis ringeminutt.Bruker den ikke så ofte.Men har den med når han er ute blant venner.Ringer hvos det er noe og er veldig flink og gi beskjed.

Skrevet

Jeg har bestandig hatt hustellefon og glad er jeg for det for nå betaler vi ikke å ringe til fast telefoner siden vi har IP telefon

og det koster bare 59 kr i mnd :)

på disse 5 mnd har vi ringt for litt over 500,- og av dette er det 295,- i mnds abo..

Skrevet

Hustelefon...det har jeg ikke hatt på mange, mange, maaaaaaange år.

Gjest Sauen er fødeklar!
Skrevet

Aldri hatt=)

Skrevet

har aldri hatt hustelefon vi

Skrevet

Har ikke had hustelefon på lenge, men vurderer faktisk å koble oss på igjen etter at mobilnettet har sviktet oss i krisen et par ganger.

Skrevet

Ja, det er vel en 3-4 år siden vi kuttet ut vår. Bare utgifter, uten at vi egentlig brukte den noe særlig:)

Ingen som har reagert på at vi ikke har hustelefon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...