therese_23 Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 du får feriepenger fra nav i opptil 48 dager av sykmeldings perioden... og det er rundt 10 % styrer nemmlig med det samme selv.. de utbetales sist i mai! lykke til
Uro4 Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. mai 2009 Ok..forklarte meg ikke helt jeg.. Mente når Nav betaler ut penger i permisjonen, så har jeg hørt noe om mindre feriepenger???
therese_23 Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 du får betalt feriepenger for KUN 48 dager av hele perioden...men du kan jo også ringe ditt nav kontor om det ikke var det du mente
Junimams* får oktoberbarn! Skrevet 20. mai 2009 #5 Skrevet 20. mai 2009 Du har rett til feriepenger for de første 12 ukene av stønadsperioden. Har du valgt foreldrepenger med 80 prosent ytelse får du feriepenger for de første 15 ukene. Dersom begge foreldrene har tatt ut foreldrepenger i de første ukene, deles feriepengene mellom dere. Dette er kopiert fra nav sine hjemmesider... Så det er myyye mindre enn til vanlig!
Uro4 Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 20. mai 2009 Tusen takk.. Dette var da veldig lite.. HAr en biarbeidsgiver som ikke betaler i permisjonen, for det gjør nav. Vi har valgt 80 % , så det betyr at jeg får feriepenger av de første 15 ukene etter babyen er født. Men, hva med det jeg har tjent hittil i år? Det regnes vel på vanlig måte?? Slik at jeg får feriepenger av det jeg tjener før babyen er født+ 15 uker av permisjonspengene etter babyen er født??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå