manne86 Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 er dette virkelig så ille som alle skal ha det til, er liksom ikke nevnt i svangerskapsboka mi en gang. Skulle ikke tro det var så farlig da!!fikk vite i går på ul at jenta vår ligger som stjernekikker, det likte jeg lite.
godiva med 3 gull Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 Min forrige var det. visste ikke det før hun kom ut. Kjapp og enkel fødsel (igangsatt) ingen revning. Så jeg hadde ikke blitt skremt av det
Juni1180 Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 Tror det er litt hipp som happ hvordan det går med stjernekikkerene. Akkurat som de som ligger riktig vei. Min første var stjernekikker og han satt bom fast. Det ble keisersnitt til slutt.
cec26 Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 Jeg tror også det kommer veldig ann på, men som regel så blir fødselen lengere og mere komplisert, altså hastekerisersnitt, eller vaakum/ tang... Jeg brukte 40 timer på min stjernekikker, og han ble tatt med vaakum i siste liten....
smeltpåtjukkafor4gang Skrevet 20. mai 2009 #5 Skrevet 20. mai 2009 Min første var stjernekikker. Visste det ikke før han kom. Brukte 6 timer, ingen smertestillende og ble ikke sydd et sting en gang! Gikk så greit atte.. (Fødsel nr 3 som kom rette veien var langt mer pyton..)
Arb.ledig husmor Skrevet 20. mai 2009 #6 Skrevet 20. mai 2009 Jenta mi var stjernekikker.. Eg fikk først vite på 6.ukers kontrollen at eg hadde hatt en komplisert fødsel... Jenta mi satt trolig fast, for jordmor vurderte hjelp (selv om ho ikke sa noe til oss, så skjønte eg det i ettertid), men ho vurderte heller å klippe meg og dra ho ut selv... Det eneste som var problemet vårt i etterkant var at det ikke ble sett av leger/jordmødre på sykehuset, for de pressa jenta vår til å suge av bryst..noe som ho ikke klarte fordi ho var skjev i nakken pga ansiktsfødsel.. Så vær litt obs på det..
*Lissi* Skrevet 20. mai 2009 #7 Skrevet 20. mai 2009 Min førstefødte var stjernekikker. Brukte 9,5 timer, og slet veldig med å få henne ut. Var nok delvis fordi riene dabbet av også, og det hjalp ikke med drypp. En jm lå på magen mmin på slutten for å presse. Revnet endel og ble klippet. Mine 3 neste barn kom "riktig" vei, og var ekstremt lette fødsler.
Lykkelig 2 barnsmor <3 Skrevet 20. mai 2009 #8 Skrevet 20. mai 2009 Vår jente var også stjernekikker. Ho satt fast! Måtte mange trekk med vakum for å få henne ut...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå