Gå til innhold

Hjelp! Hva skjer med vekta mi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle sikkert vært en tur hos legen, men i og med at det er laaang ventetid så hører jeg litt med dere også.

Jeg er 22, 168 cm høy, og har alltid veid mellom 60-65 kg. Jeg har ikke trent fast de siste 2 årene, men går mye tur, sykler til og fra skole/jobb og er ganske aktiv. Fra jul og til nå har jeg lagt på meg 15 kg, og det går bare oppover. Jeg sitter ikke mer i ro nå enn tidligere, og spiser ikke usunt eller mer enn før. Spiser mye frukt og grønt, hvitt kjøtt og fisk, ikke mye fett i maten i det hele tatt. Spiser heller ikke mye godteri og annet snacks. Da jeg skulle kle på meg i morges fikk jeg ikke igjen knappen på en bukse jeg brukte i forrige uke, det er nesten så jeg kan måle hvor mye større jeg blir fra uke til uke.

Jeg skjønner ikke hva som skjer! Jeg har aldri vært tynn, men slank og veldig fornøyd med kroppen min. Jeg skjønner ikke hvordan dette kan skje når jeg har de samme rutinene i forhold til mat og bevegelse som jeg har hatt i mange år. Det virker som om det plutselig sa "poff", og jeg begynte å ese ut.

Mange av dere kommer sikkert til å si at jeg må begynne å trene, og spise riktig. Ja, jeg kan begynne å trene, men hvorfor skjer dette nå, og ikke da jeg sluttet på fotballen for 2 år siden? Jeg merket jo endring i kroppen da, mindre muskler og fasthet, og jeg gikk opp et par kilo. Helt greit. Jeg kan sikkert endre spiserutiner også, men jeg spiser sunt, lite og ca hver 3-4 time.

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre/hva som skjer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gravid kanskje??

Skrevet

Stoffskifteproblemer. Ta prøver hos legen. Lykke til :)

Skrevet

Ja, hadde jeg bare vært gravid så skulle jeg tatt disse ekstra kiloene med glede :)

Jeg skal sjekke opp dette med stoffskifte ja.

Noen med flere tips?

Takk for hjelpen:)

Skrevet

Begynt på p-piller i det siste??

Skrevet

Nope, ingen p-piller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...