Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går kveld begynte det med en del kynnere, til slutt kjentes det ut som jeg hadde en kynner konstant hele tiden..Jeg var på en lang kjøretur i går som tok 6 timer, hele turen hadde jeg veldig vondt i livmora. Kan det komme av at jeg satt i bilen så lenge i samme stilling uten å røre på meg? Noen som vet at det ikke er så bra? Jeg synes jeg har hørt noe om det en gang, og siden jeg fikk så vondt begynner jeg å bekymre meg litt. På slutten av bilturen var jeg skikkelig hard nederst i magen på siden, å når jeg klemte der fikk jeg skikkelig vondt, akkurat som om hun lå akkurat der. Hele natta og fortsatt nå er jeg veldig øm og sår i livmora, kjennes ut som om jeg får mensen, jeg er i uke 19. Hadde en stor krangel med mannen min rett før bilturen også, så kan ha no samenheng med det også. Jeg ringte sykehuset i dag å fikk prate med en jordmor, hun sa bare at jeg skulle ta en varmeflaske på magen og ta noe smertestillende!! Unnskyld meg, men en jordmor kan vel ikke si no sånt? Hun vet jo ikke hva som feiler meg en gang jo, kan jo være noe farlig. Å jeg blir så urolig av det her. Trodde jeg skulle få komme på sykehuset så dem kunne se på nurket mitt, om hun hadde det bra. Nei det kunne dem visst ikke! Jeg får bare roe meg, å tenke at det ikke er noe farlig, og at jenta mi har det bra! Trodde det var liten terskel for at dem sjekka ting i svangerskapet..hmm..kanskje ikke i Trondheim, glad jeg flytter til Jessheim om 2mnd. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt til fastlegen min, eller legevakten, ofte lettere å komme seg videre til sykehuset slik. for de på sykehuset kan ikke bare sende deg inn dit hvis de ikke har fått en melding om deg fra din lege/legevakten først... det er helt teit jeg vet! de på sykehuset kan bare ta inn folk selv hvis det er snakk om så akutte tilfeller at en må ringe ambulanse og slikt... så ring legen din/legevakten, få deg en kjapp time og krev at de skal sende deg inn på sjekk :) hadde vertfall jeg gjort! er ikke noe bra for hverken deg eller barnet å gå å uroe seg vertfall, så kan ikke se at det skal bli noe problem :) lykke lykke til, og håper alt går fint med deg og den lille prinsessa de :)

Skrevet

Er også plaget med kynnere og menssmerter..veldig ubehagelig. Jeg får det også av å sitte i bil...selv små turer. Magen blir steinhard. I tillegg har jeg litt stikninger her og der.. Jeg er i uke 25. Legen min sykmeldte meg og ba meg ta det med ro, men også prøve meg på litt aktivitet så lenge jeg tåler det. Akkurat nå kan jeg ikke gå mange skrittene før kynnerne kommer for fullt. Så her blir det en roooolig sommer... :)

Skrevet

tusen takk for begge svar :) Det jeg tenker på er at fødselen kan sette i gang. Jeg har sånn jeg hører hjertelyden med hjemme, å hjerte slår som bare det. Så jeg vet ihvertfall at hun lever. Er det egntlig normalt med så mye kynnere så tidlig som i uke 19? Å så ofte? Tenkte jeg skulle se det ann til i morgen, jeg har fortsatt menssmerter og kynnere, men ikke så hyppig. Er det fortsatt sånn her i morgen, får jeg bare ringe legen min å få en henvisning. Hun kan vel ikke bare dø sånn uten videre?? Eller bare plutselig vil ut nå??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...