Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har nylig startet med fast føde til jenta mi på 6mnd. Hun drikker vann i forbindelse med måltidene, men jeg skjønner ikke helt hvor mye hun skal ha i seg.

Hun har sjelden tatt flaske, men tar nå til alt hell flaske med vann. Hun suger og svelger som bare det, og bruker lang tid stakkar, men drikker max 10 ml i forb m et måltid. Er dette nok? Hun er jo uvant m flaska, tar vel litt tid å venne seg til. Hvor mye drikker deres små? Hun skal jo helst ha litt pupp også, og ofte skal det ikke mye til før hun blir stappmett og ikke er interessert i pupp i det hele tatt!

Er det forresten greit å gi vann rett fra springen til 6mnd gammel baby? El bør jeg koke fremdeles?

Dessuten lurer jeg på hvor mye sviskemos dere gir ved treg mage? Og hvor ofte? Noen t-skjeer til hvert måltid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan igrunn bare svare deg på det med vann fra springen:

Leste på mattilsynets nettsider (tror det var der) at etter at man har innført fast føde kan de drikke vann fra springen om du bor et sted der det er ordentlig kontroll med vannforsyningen og ikke f.eks privat brønn.

Når de starter på fast føde er det like mye "fremede ting" og bakterier i maten som i vannet.

Skrevet

dytter=) lurer litt eg også, mi er 5 mnd, har ikke fitt vann til måltid til nå, men kanskje hun er tørst?

Skrevet

dytter litt til, jeg....:-)

Skrevet

Husk at det er mye vann i grøt og annen mat. I tillegg øker spyttproduksjonen i f m måltidene, så å gi mye vann i tillegg er ikke nødvendig. Det er så lett for de små å fylle opp de små magene sine med vann og dermed bli mette. Jeg gir mm før måltider og gir ikke vann i det hele tatt. Mm har han(7 mnd) jo forts. behov for, og jeg vil ikke at vann skal ta plassen for mm. Vann kan han få ved varme sommerdager. Og: bleiene hans er tunge, og urinen er lys- så væskebalansen skulle være i orden :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...