Gå til innhold

Dere som har mann/samboer som jobber offshore...

Anbefalte innlegg

Skrevet

og som har utreise rundt termin...

Hva gjør dere?

Min skal reise 5 dager før min termin:( Han har selfølgelig krav på 14 dager fri da,men dette er uten lønn.Og det har vi ikke råd til med stort hus og billån..

Er selfølgelig en mulighet for at jeg føder før og da er ikke dette noe problem,men har ikke lyst han skal være på jobb mens jeg føder.Dette skjedde sist gang,og jeg har styrtfødsler så tør ikke være her alene med to små og 20 min. kjøring til sykehuset når det hele starter..

Andre i samme situasjon??

Hvordan gjør dere det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min samboer kommer akkurat hjem til termin så for oss er det ikke noe problem. men vi hadde tanker om att han kanskje måtte sykmelde seg dersom det ikke skulle passe inn til termin... det kan kanskje vere en mulighet for dere?

Skrevet

Faren til min eldste jobbet offshore.. Men vi ordnet bare et bytte i turnusen slik at han kom hjem litt før terminen i stedet for å reise da..

Blir litt kortere periode heime en gang, men de fleste firmaer vil vel være behjelpelig med slikt:)

Skrevet

Hei, vi er i samme situasjon, vi skal løse det med enten at han prøver og bytte, eller at jeg må aliere meg med noen som kan være med meg, jeg har snakket med en god venninne og hun blir med om det ikke løser seg på andre måter.

Jeg hadde villet snakket med jordmor eller lege hvis du synest det er vanskelig at han kanskje er på jobb, jeg synest det er MEGET synd om han ikke får blitt med, men sånn er livet, og jeg takler det egentlig greit!!

Å sykemelde seg blir desverre trydesvindel, da han ikke er syk.

Skrevet

Min sambo fikk heldigvis byttet litt rundt på turnusen slik at han er hjemme fra 2 uker før termin. Dette er vår første, og jeg føler ikke for å være alene hjemme så nærme termin.

Slik jeg har forstått det er de fleste arbeidsgivere ganske hjelpsomme med å ordne det slik at han kan være hjemme. Kanskje han kan jobbe "inn" litt ekstra nå føre, eller evt etter?

Skrevet

Jeg synes han bare skal sykemelde seg,men det vil han ikke..

Han har snakket med arbeidsgiver ang. bytte men det var visst ikke mulig slik som det var nå:(

Han har lovet meg å bli hjemme denne gangen siden det ble som det sist,men håper det ikke går ut over at han mister lønn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...