Gå til innhold

Noen som har laserkorrigert synet sitt? erfaringer..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på forundersøkelse i dag, og har fått time til laseroperasjon 18.juni....men det er jo dyrt, og jeg kjenner at jeg er litt usikker...i tilfelle det ikke blir bra, eller at jeg blir plaget med veldig tørre øyne o.l...også er jeg usikker på hvor stabilt synet er, selv om de sier det holder at det har vært stabilt i 2 år...kjipt hvis jeg må begynne med briller/linser igjen om 2 år liksom!

Vil derfor gjerne høre fra noen som har gjort dette, og høre hvilke erfaringer dere har! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Moren min og mannen hennes har gjort det.De sliter fortsatt en del etter 6 mnd.Er stadig inne på kontoller og han har vært inne og justert.

De er ikke så veldig fornøyde med andre ord.

Mens min bror ble helt bra etter 3 dager og har ikke hatt noe problemer eller tilbakefall i det hele tatt.Er vel ca 5 år siden han gjorde det.

Skrevet

Mannen min har gjort det. Det vart ikke velykket, og må fortsatt bruke briller.Han fikk det heldigvis dekt. Det er ca 3 år siden.

Skrevet

Hei! Jeg tok laseroperasjon for tre år siden. Hadde ubehag og så tåkete i ca to dager etterpå, og etter det har synet vært helt perfekt. Ikke noen problemer i etterkant heller. Jeg var så lei av å bruke linser og briller og er kjempefornøyd med å ha tatt operasjonen!!

Skrevet

Delte erfaringer med andre ord...kan jo håpe at dagens operasjoner medfører mindre bivirkninger enn tidligere!

Tusse: hvor lenge hadde du hatt stabilt syn før du opererte da?

Skrevet

Er snart 2 år siden jeg gjorde det, og det er så mye lettere i hverdagen å slippe linser/briller. Er mye mindre plaget med tørre og såre øyne også. Jeg ser veldig godt, men det tar tid før man får resultatet. Kjente ikke igjen beskjente på noen meters avstand de første dagene, og det var et lite helvete samme dagen. Klarte ikke åpne øynene, og det rant tårer så jeg var helt våt nedover nakken. Tok en pinex forte (hadde heldigvis liggende etter mannens kneoperasjon) og sov under de værste smertene. Konklusjon min er at jeg syns selve inngrepet var ubehagegelig (mest psykisk) og det var vondt etterpå, + det tok lang tid før synet ble 100 %, men absolutt verdt det nå i ettertid.

Skrevet

Ser man veldig dårlig er det større sansynlighet for at det ikke blir vellykket pga større inngrep. Så det kommer litt ann på hvor mye du skal korrigere.

Skrevet

Sommer-barn: synet mitt hadde vært stabilt i mange år før operasjonen: - 3,5 på det ene øyet og -2 på det andre.

Skrevet

Jeg gjorde det for 6-7 år siden og er kjempefornøyd. Så deilig å slippe briller/linser og verdt hver eneste krone for min del.

Jeg synes selve oprasjonen var litt ubehagelig men ikke vond, og hadde heller ikke smerter i ettertid. Jeg var nærsynt, men ikke så veldig mye (-2), men de korrigerte jo også de skeive hornhinnene.

Jeg ser veldig godt, og skulle jeg trenge en lesebrille når jeg blir eldre kan jeg kjøpe meg en billig en, de skeive hornhinnene er jo korrigert for godt.

Eneste minuset jeg kan trekke frem er at nattesynet er littegranne dårligere, merker det når jeg kjører bil i mørket, særlig i regnvær, da "stråler" det mer fra lysene til møtende biler enn det gjorde før.

Skrevet

Oppererte for 1år siden. Beste investeringen jeg har tatt i mitt liv! Verd hver ei krone!

Selve operasjonen var litt skummel, men fikk valium så da ble det ikke så ille ;) Og de som jobba der var veldig flinke og forklarte hva som ville skjer og hva jeg skulle gjøre. Fikk nr jeg kunne ringe om det var noe i løpet av natta tiden fremmover.

Første timene fikk jeg nesten ikke opp øynene, veldig lysømfintlig. Litt utpå kvelden ble det litt bedre, men jeg foretrakk å ha de lukket for å si det slik.

Dagen etterpå var det mye bedre, måtte fortsatt ha mørke solbriller på både inne og ute, men var ikke noe problem.

Ble gradvis bedre og etter noen uker var alt som normalt. Foruten at jeg så SINSYKT klart.

Måtte dryppe med tåredråper i et par mnd, på slutten kanskje max en gang for dag. Litt ann på vær, vind og jobben.

En veldig vellykket operasjon, som jeg lett hadde tatt igjen om jeg måtte ta valget en gang til.

Nå ser jeg veldig bra, er aldri tørr i øynene. Er helt fantastisk å slippe briller og linser, for å ikke snakke om slitne øyner etter en lang dag med linser.

Lykke til!

Skrevet

Jeg gjorde det for snart to år siden, er veldig fornøyd! Måtte ta den kjipe operasjonen, der de skraper i øyet og det gjør vondt(vil vel heller kalle det ubehag) i noen dager og synet bruker lengre tid på å bli helt bra, men det var absolutt verdt det =) Jeg er ikke tørr i øynene eller andre plager. Søstra mi som utdanner seg til optiker tok en rask sjekk og mente synet mitt var nå 0 =)

Skrevet

Hei hei, Jeg synes du skal gå for det jeg da. Jeg ble operert i2004 og har aldri angret 1 dag. Hadde litt tåke rundt reflekser og lys i 2-3 mnd, synes ikke d var vondt men lyden var ubehagelig var som og være hos tannlegen og borre. og d var kaldt i rommet. dette pga bakterier trives best i varme rom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...