Gå til innhold

Dere som trener spinning :) Se hit litt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på min første spinning-trening EVER, og lurer på litt..

Går pendalene av seg selv hele tiden? Med tanke på om jeg får melkesyre, og må stoppe litt...

Sitter man hele tiden, eller er det sånn at man må opp og stå litt også, mens man sykler?

Jeg sliter litt med et kne, men foreløpig har vanlig sykling som oppvarming funket veldig bra, så derfor tenkte jeg at det hadde vært moro å prøve spinning :)

By the way, har selfølgelig meldt meg på en time for de som er utrente... ;) hehe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flott at du skal starte med spinning! det er gøy!!:)

Er ingen ekspert selv, men har vært på noen timer...

Pedalene går ikke av seg selv, så du kan stoppe når du måtte ønske det...i tillegg er det vel en stoppknapp hvis det skulle være krise og du må stoppe veldig fort! er forresten ikke å anbefale og stoppe helt, men heller skru ned på motstanden hvis det blir veldig tungt. Stopper du helt blir det mye verre å starte igjen, så da er det bedre å sykle med veldig lett motstand en stund! -og husk, du skal klare å følge takten til musikken mens du spinner, så ikke ha for mye motstand på fra starten...

Jeg tror alle timer varierer på om man står og sitter...jeg har i hvert fall aldri vært på noen timer hvor man bare sitter.

Masse lykke til!:)

Skrevet

Pedalene fortsetter å gå rundt når du slipper opp, med du kan trykke på bremsen mellom bena dine om du vil stoppe.

Som regel "må" man opp og stå også innimellom, men du velger selv om du vil gjøre sominstruktøren sier da:)

Et tips: Kjøp deg et sånt gel-sete til å tre utenpå sykkelsetet, ellers kommer du til å få alvorlig vondt i rompa etter få sekunder.

Skrevet

hehe, ja er ikke de setene veldig smale?? :P

Hvor kjøper jeg sånne seter da?

Skrevet

Setene er helt forferdelige. Jeg trener på sats og derselger de sånne seter i butikken sin.

Skrevet

Hei!

Så bra! Spinning er kjempegøy og skikkelig bra trening! Det er en "nød" brems midt på sykkelen, da stopper du med engang eller så kan du justere hvor "hardt"(motstand) du vil ha det ved å screw på eller av.

Man både står og sitter på Spinning...det er veldig "deilig" å variere litt! Men du kan bestemme selv hvordan du vil trene, noenganger står jeg da de andre setter seg eller så sitter jeg lengere om jeg føler for det.

Ha på tights og ikke g-string eller tanga under, for det er vondt, he he!

Kos deg masse og lykke til!

God trening ;-)

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Du trenger ikke noe ekstra gelesete, jeg sykler mye og har aldri brukt det.(har ikke sett andre bruke det heller). Du venner deg til setet etter et par ganger. Og ja, de smaleste g-strengene er ikke å anbefale, men de som er litt mer enn bare en strek går fint, synes jeg.

Spinning er veldig gøy, kos deg.

Skrevet

Enig med deg Tric.

Vondt/ubehage man får i rompa i starten går over etter du har vært på Spinning ca. 3 ganger. Så hold ut ;-)

Skrevet

Fant ut at de ikke selger sånne seter der jeg trener, så da får jeg prøve meg uten ;)

Blir spennende, er litt redd for å ikke holde ut, men siden det er en time for de som er utrente osv, så går d nok fint ;) hehe...

Skrevet

Spinning er gøy :) Ganske slitsomt om du er utrent, men det går sikkert fint såfremt du ikke spinner med sykkelgutta :))

Gelésete trenger du absolutt ikke heller..

Skrevet

Jeg synes ofte det er vanskelig å finne riktig motstand når jeg trener spinning før jeg har vært på samme time 2-3 ganger. Spinning er veldig effektiv trening, men man kan virkelig "jukse" ved å ikke ha på nok motstand.

Ellers når det gjelder sete, jeg bruker string og tights uten padding, litt vondt etter første gangen, men man blir "herdet".

Skrevet

Pedalene går av seg selv, det er ikke noe "slingerhjul" som på vanlige sykler, hvor du kan stoppe beina og fortsatt trille. Den skruen som justerer motstand er ofte også brems, om du trykker den rett ned. Om du får melkesyre har du trått til altfor hardt, det er ALDRI et mål å få melkesyre.

Man sitter og står om hverandre, insruktøren tar deg ofte gjennom et "terreng", og musikken skal/bør passe til "landskapet" slik at takten til musikken + riktig motstand = lett å følge musikk og instruktør, noe som igjen gir korrekt intensitet/puls i treningen.

De aller fleste med dårlige knær kan sykle finfint, bare sykkelen er riktig innstilt. Det skal instruktøren hjelpe deg med før dere setter i gang. Spør om hjelp!

Du bør gå på minst 5 sykkeltimer før du bestemmer deg for om dette er noe du liker og har lyst til å drive med. Det tar noen ganger før du vet riktig innstilling akkurat for deg, hvor mye du må skru for å treffe riktig intensitet til riktig takt osv. Det er lett å jukse....ikke fall for fristelsen ;o)

Spinning er knallgøy!!! Og en kjempeflott nybegynneraktivitet! Du bestemmer jo faktisk helt selv :o) Lykke til!

Hilsen spinninginstruktør i 9 år:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...