Gå til innhold

hva skal en 6åring med mobil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjøpe press i 1 klasse er ikke jeg fan av.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo mange som mener at en 6-7 åring har godt av å ha en mobil, og ikke minst lære å bruke den. En kan få mobiler der barnet kan ringe spesielle nr. og du kan få tak i barnet. Greit når de begynner å gå hjem alene fra sfo og avtaler hjemmebesøk med kamerater osv. Vår får ikke i 1 klasse, men flere har. Spesielt de som går hjem fra skolen alene.

Skrevet

som hun over sier, når de begynner å skal gå hjem fra skolen og venner alene og man kan få tak i de. Og nå får man jo disse abonnementene som man kan ringe gratis innen familie, og da trenger de jo ikkje penger på kortet. Jeg er i mot kamera tlf til så små men en tlf man kan få tak i de og de i oss synest jeg er supert:)

Skrevet

Var på et supert foredrag i går om barn og medier. Skal snart melde meg inn i Barnevakten, sjekk ut www.barnevakten.no. Har ikke fått sett så mye på siden selv enda, men det var masse fin info om både mobil, tv, internett og dataspill.

Skrevet

Ringe? Bli ringt til?

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

apropos kjøpepress.. her hvor jeg bor kommer min 2,5 aaring og forteller meg hvor viktig det er at hun faar make Lelli Kelly sko som venninnen sin.. og at det er kjempeviktig! Partysko med (litt) høye haeler i størrelse 26...

ang. mob. til 6 aaring.. saa ser ikke jeg heller poenget..

Skrevet

For meg hadde det ikke vært nok at ungen hadde mobil for å få lov til å gå hjem (og det tror jeg heller ikke det er for andre.) H*n må være ansvarsfull nok til å gå hjem/på besøk slik som avtalt. Og det uten mobil! Hvis ikke er ikke ungen stor nok til å gå aleine hjem. Og når ungen er ansvarsfull nok til å gå aleine hjem, så trenger h*n heller ikke mobil for å sjekke hvor de er. Det er i allefall min mening!

Jeg ville sett det på mer normalt å ringe foreldrene til vennen enn til barnet for å sjekke opp om de evt var kommet fram, ang henting ol.

Syns ikke så små barn skal bli pålagt det ansvaret fra så tidlig alder.

Har dere så små barn med mobil? Ringer dere da i "tide og utide" for å sjekke hvor h*n er, gjør osv?

Gjest biss med twins
Skrevet

Det er jo rart at 6-åringer plutselig trenger mobil nå om dagen, det er jo bare fordi det blir mer og mer vanlig..Ingen 6-åringer som trengte det da jeg var så ung. Jeg hadde faktisk ikke mobil før jeg var 15! Og jeg er 25 år, ikke 50 som det kan høres ut:)

Skrevet

(jeg fikk kjøpt meg da jeg ble 18, jeg er 29, uten at jeg har planer om at mine barn skal måtte vente SÅ lenge....)

Gjest biss med twins
Skrevet

Hadde forespeilet å vente til jentene var rundt ti jeg..kan jo endre seg når de blir større, men de skal ikke ha tlf når de er seks:) De begynner ikke på skole før de er syv heller da mtp å gå hjem fra skolen..

Skrevet

Nå har jeg vært med siden mobilen måtte plasseres i bagasjerommet for i det hele tatt få plass...og strengt tatt....når jeg tenker hardt på det...kan jeg faktisk ikke se behovet for mobil hos de fleste. Man skaper seg ett behov, uansett om man er 6 eller 16 eller 36. Er det så nøye da? Kjøpepresset er det uansett opptil foreldrene å stoppe. Har de ikke ork nok til det, er det deres problem. Det er rart det der. Ungene skal bare få det de trenger og for guds skyld ikke mer....mens de sitter der i opptil 6-7 forskjellige barnevogner det første året. Hmmm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...