Gå til innhold

dere som har fått innvilget planlagt keisersnitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor søkte dere om å få det? og hvor lett var det evt å få?

Jeg skal nå søke om å få et planlagt keisersnitt. Det er ikke fordi jeg er redd for å føde sånn generelt, men fordi forige fødsel var dramatisk. Den opplevelsen skremmer meg ikke, og det er fordi det gikk bra. Men jeg vil ikke utsette meg selv eller babyen for evt samme opplevelse igjen.

Lå i 39 timer med maserier hver 3. minutt sist gang. hele fødselen endte i misslykket vakum og akutt keisersitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og en ting til i farta.....

Hvor lenge før termin fikk dere timen?

Skrevet

dytt

Skrevet

Babyen min ble tatt ut nesten 3 uker før termin.

Det var lett å få, ingen diskusjon. Jeg sa bare fra om at jeg ville ha keisersnitt til jordmoren i uke 18 . La ikke ut om hvorfor bare sa at det hørte til noen triste historier jeg ikke ville gå inn på. Hun ringte og ordnet med sykehuset. Så snakket jeg med overlegen, det var en kort samtale der han åpnet med at keisersnittet var innvilget. (Koselige folk, virkelig... men jeg er også en myndig bestemt dame som ikke lar meg pille på nesen og vakler ikke i mine valg) Fikk beskjed 4 uker før inngrepet om når det skulle skje.

Ps Jeg vet du ikke spurte, men jeg vil legge til at jeg har hatt 0 plager med keisersnittet. I høyden kan jeg si at det var litt ubehagelig samme dag. Arret er fint og magemusklene kom fort tilbake til normalen. Hadde ingen problemer med amming.

Lykke til

Skrevet

Hei:-)

Jeg skal ha planlagt ks av samme grunn som deg - traumatisk fødsel forrige gang. Jeg har så langt vært til 3 samtaler, hos fødselslege og jordmor. Skal til siste samtale med fødselslege i uke 34 (er nå i uke 29), og da vil jeg få ks offisielt innvilget. Jeg har blitt fortalt helt fra første samtale (som var når jeg var rundt 4 mnd på vei) at jeg kommer til å få ks, men må likevel gjennom en rekke samtaler, da dette er standard, og påkrevd - for ingen kan bare kreve ks og få det automatisk. Men får inntrykk av av dette er det meget varierende praksis på - fra sykehus til sykehus. Jeg fikk også fortalt at mitt ks vil bli satt til ca 1 uke før termin - da dette og er "standard". Hadde håpt å få et par uker før, men det gikk ikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...