Gå til innhold

Min fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vannet gikk kl 22.15 den 12 mai, 4 dager etter termin. Vi reiste inn til sykehuset og sjekket hvordan det var. Oi! NÅ skal vi få en baby! tenkte jeg. MEN vi ble sendt hjem igjen med beskjed om at jeg ville bli satt igang senest 15/5 dersom fødselen ikke kommet igang selv. Nedtur...

På natten ble riene regelmessige og vi reiste tilbake til sykehuset. Når vi kom dit stoppet riene opp/ble mer uregelmessige og vi ble sendt hjem igjen.

Neste dag 13/5, hadde jeg litt rier på formiddagen, så sluttet de helt midt på dagen og begynnte igjen på ettermiddagen. Kl 18.00 var vi på kontroll på sykehuset pga tidig vannavgang, men fikk selvsagt reise hjem igjen.

Et par timer senere ble riene regelmessige igjen, men vi reiste ikke til sykehuset før ca kl 01.30 når jeg begynnte å få veldig vondt. Selv om riene også denne gangen ble svakere og mer uregelmessige når vi først kom til sykehuset, beholdt dem meg der. Hadde 4 cm åpning.

Ca kl 06.00 hadde jeg 8 cm åpning og syntes ikke at det var nok med lystgass lenger, og ville ha epidural. Siden babyen fortsatt lå høyt opp i livmor fikk jeg det en halvtime senere, og da var åpningen 9 cm. Det var som å komme inn i himmelen å nesten ikke måtte føle riene lenger!

Alle trudde vi at bebien skulle komme veldig snart. Men det tok litt tid. Jeg fikk litt ekstra drypp, som de økte dosen med mange ganger, for å få mer og sterkere rier.

Ikke før kvart over 12 (den 14/5) fikk jeg beskjed om å begynne å presse på riene, og en halvtimme senere var Emelie faktisk ute!

Var trøtt og sliten etter fødselen, men synes egentlig at fødselen gikk helt fint, når den først kom igang.

Nå må jeg løpe for nå våkner Emelie!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spennende å lese, gratulerer igjen :-) Kjipt å bli sendt hjem, man blir litt demotivert av det. Men det høres jo ut som alt gikk greit når det først satte i gang. Fint at du fikk epidural, det er sikkert godt etter å ha holdt på så lenge. Gleder meg til å se bilde av lille Emelie :-)

Skrevet

Så fint å få lese din historie. Gratulerer med vel overstått fødsel. Synd det drog ut i tid det er ikke noe morsomt, men flott alt gikk fint til slutt. Bra du fikk epidural siden du ønsket det, etter lang tid med myyye smerter er virkningen av epidural som å komme til himmelen...

Gleder meg også til bilder. Kos dere!

Klem

Skrevet

Gratulerer som 2.gangsmamma og vel overstått fødsel! Spennende å lese historien din:) Vi gleder oss til å se bilder av den lille snella:)

Stor gratulasjonsklem

Skrevet

Gratulerer så mye med veslesnuppa og som tobarnsmor.

Kjedelig å måtte bli sendt hjem så mange ganger, men det hadde vel kanskje vært litt langdrygt å måtte være der også selv om vannet hadde gått. Gleder meg tilå se bilde. Veldig fint navn dere har valgt :).

Skrevet

Gratulerer så mye med lille Emelie, nydelig navn!!!

Må ha vært ganske kjedelig å bli sendt hjem igjen flere ganger, man vil jo gjerne bli ferdig når det først er igang. Men synes det hørtes ut som en veldig grei og fin fødsel når den endelig kom godt igang :-)

Håper dere koser dere masse og at Amanda koser seg som storesøster :-) Gleder meg til å se bilder av dere :-)

Skrevet

Hei,

Spennende å lese historien din. Det er jo to veldig ulike fødsler du har på tapetet nå...Keisersnitt sist gang og nå en fødsel som strakk seg over lang tid. Sikkert frustrerende å måtte reiser hjem kan jeg tenke meg...Men godt at det ble gang i sakene etter hvert når du endelig fikk komme inn. Gleder oss til å høre mer hvordan det går fremover...Nå som dere har blitt 4.

Kos deg masse og vi håper du legger ut noen bilder på siden vår på FB snart.

KLem fra Lykkebarn og Mathilde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...