Gå til innhold

JAAA til handlenett!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare få si at det er noe av det lureste jeg har investert i!

* Tar liten plass. Jeg pakker sammen 3 stk i en liten pose. Har to sånne poser i veska om gangen. Har da tilgjengelig 6 poser.

* Tåler å bære tungt uten at posen revner

* MYE bedre å bære enn disse dumme plastposene. Kan tom henge de på skulderen.

* Er mye stiligere enn plastposer også ;)

Jeg bestilte her jeg: www.baggu.com

De er litt dyrere enn de du får kjøpt på kiwi, meny osv. Men de tar mindre plass og du kan velge farge og stil selv

Et godt tips i hverdagen :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig!

Og i tilllegg slipper man en skuff full av plastposer hjemme, og man får god samvittighet av å gjenbruke isteden for "bruk og kast" :-)

Skrevet

Jeg har to stykk, et reklame fra Coop og et med ONLY merke på jeg fikk for mange år siden.

Handler med de når jeg handler hjemme, men må også få et par poser i ny og ne til all sortering av boss vi har.

Skrevet

Men hva kaster du søpla i?

Skrevet

Ja, det lurer jeg også på (se eget innlegg), vi bruker jo faktisk de fleste posen vi får/kjøper på butikken til boss...

Skrevet

Før jeg starta med nett så SVØMTE jeg i poser.

Måtte kaste i plastavfallet faktisk.

Nå klarer jeg å bruke opp posene, slik at jeg innimellom må ta en handletur uten å bruke nettene mine.

Her jeg bor kildesorterer vi. Så vi får tildelt matavfallsposer, har egne bokser til papp og papir, egen boks til elektronisk og spesialavfall og egen sekk til plastavfall.

Det gjør det ganske enkelt å være flink egentlig

Matavfallsposene bruker jeg også til bleier, boss-spann på do og bad...

Men i søppelbøtta på kjøkkenet bruker jeg pose fra butikken :o)

Man blir litt avhengig av disse nettene når man først begynner, hehe.

Det er bare sååå mye bedre å bruke enn plastposer!

Skrevet

Vel, i vår kommune er det ikke kildesortering. Kun aviser og papir går utenom.

Skrevet

Jeg vil ha et slikt nett. Men, har aldri bestillt fra utlandet før. Er redd de robber meg for penger. Skeptisk;-S Tok det lang tid før du fikk ditt, hvordan gjorde du det?

Skrevet

Vi bruker Envirosax, de kan rulles sammen og passer fint i håndvesken.

Til kolonialbutikken har jeg 2 svære poser fra Carrefour i Frankrike, tilsammen rommer de like mye som 6 poser fra butikken. Med gode stoffhåndtak og flatbunn så de holder seg i bilen.

Jeg bruker plastposer fra kolonialbutikken til restavfall på kjøkkenet og badet, men det blir fort altfor mange poser, særlig av helt ukurante formater hvis man ikke bruker handlenett.

Er det bra med poser til boss, bruker jeg handlenett eller Carrefour posene i butikken.

Andre kjøp enn mat går i handlenettet, slik at jeg ikke ender opp med poser som ikke duger til bosspannet.

Skrevet

Jeg bruker også mye handlenett.

Vi har ikke noe god kildesortering i vår kommune, så vi sorterer kun ut papir og metall/glass, resten går i restsøppelet, likevel svømte vi i poser før vi begynte å bruke nett. Vi glemmer nettene av og til og da bruker vi vanlige poser. De posene + posene vi får i andre butikker, brukes til søppelposer. Dessuten er det utrolig feks hvor mange bleier som går i en "grønnsakspose". Av og til går vi tom for poser og da handler vi enten noen ganger uten nett, eller så kjøper vi en rull med hvite avfallsposer som jeg hvertfall innbiler meg at er mindre søppel enn de andre posene og billigere er de hvertfall (og de tar mye mindre plass i skapet).

Skrevet

Jeg har handlet der flere ganger.

Handlet med visa. Ikke noe problem i det hele tatt. Bare vær obs på 200 kr's grensen, så slipper du toll og sånn. Altså 200 norske kr FØR evt porto-kostnader.

Og det tok vel max en uke før jeg hadde nettene.

Skrevet

Ehh - for dem som vil få lange armer er både plastposer og handlenett greie... jeg sverger til sekk!

Skrevet

Handler ikke mye om gangen du skjønner jeg. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...