Gjest Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 Hva bruker dere i bosset? Altså det med restavfall i. Vi bruker vanlige poser her, både på kjøkken og på bad (til tissebleier, evt bind, q-tip osv) og trenger dermed mange av de posene vi får/kjøper i butikkene. Skulle gjerne hatt et mer miljøvennlig alternativ, finnes det egentlig? Vi kildesorterer, altså ha eget plastboss (en del plastposer går i det også), bioavfall, papirboss, glass-og-metall boss og da restavfallboss, men likevel går det mye i restavfallet.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 Restavfall bruker jeg poser fra butikken i, sanne type Rema 1000. I bleiebøtten kjøper jeg hvite søppelposer, tror forresten de er blanke nå. I matavfallet brukes egne poser som vi får av kommunen Papir sorteres i eske i boden Glass/metall sorteres i pose i boden
Gjest Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 Mye samme som oss da. Vi bruker i snitt ca 5 plastposer i uken til restavfall (bad/kjøkken) og plastboss, og får inn ca 7-8 poser i uken ved å handle. Av og til trenger vi jo poser til andre ting også. Vi hadde slitt litt med bare handelnett...
Gjest Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 Har det likt som hos dere virker det som, så om vi ikke hadde hatt poser fra butikken måtte vi jo ha kjøpt poser på rull til å ha i søppelbøttene, og da er man jo like langt.
Sara Rompompei Skrevet 20. mai 2009 #5 Skrevet 20. mai 2009 Jeg er jo erklært handlenett frik, hehe Og jeg bruker også vanlige poser til bosset. De kommer fra de gangene jeg har glemt å ta med nett, for det skjer jo det innimellom. Pluss at andre kommer med ting i poser osv. Når det blir tomt i poseskuffen (for det gjør det faktisk nå innimellom, HURRA!!) så handler jeg et par ganger uten nett... Men du får kjøpt poser som er nedbrytbare på butikken. Om du vil bruke det til annet boss. Og jeg opplever det at når jeg er flink til å kildesortere så blir det faktisk ikke mye restavfall lenger.... Og da blir det jo mindre behov for poser...
Gjest Skrevet 20. mai 2009 #6 Skrevet 20. mai 2009 Vi er veldig flink til å kildesortere, det må vi med bleibarn og bosstømming kun annenhver uke! ;-) Likevel blir det litt når vi er 2 voksne og 3 barn. Får kikke etter nedbrytbare poser neste gang vi er på butikken da, ahdde jo vært greit :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå