Gå til innhold

Konklusjon på handleposedebatten:):

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg betaler glatt for poser UTEN reklame! Hvorfor skal vi betale for å reklamere for en bestemt kjede? Blir sikkert billigere for butikken også da, siden de ikke trenger å betale for å få trykt navnelogoen sin på posene!

Også ørelite mer miljøvennlig!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke lest andre tråden, men må bare si at det er ingen som tvinger deg til å kjøpe pose med reklame på.

Poser er et tilbud butikkene har, og om du velger å kjøpe de eller ta med egen pose eller nett uten reklame er helt opp til deg selv.

Skjønner meg ikke på de som gidder å klage på at det er reklame på posene eller at de må betale for de.

Skrevet

Jeg leste debatten, og jeg har faktisk egne nett, men glemmer å bruke de. Står tom obs! på de, tror jeg. De ga ut mange slike en periode. Så har jeg noen andre også, som jeg bruker når jeg skal ta med ting bort, levere tilbake ett plagg etc. Men jeg glemmer de gjerne i bilen når jeg skal handle matvarer. Og det er litt dumt. Og nå kommer det noe gnål om at jeg kan bare gå ut og hente de, men det er litt dumt det også når butikken er på ett stort kjøpesenter og man alt står i kasse. Det er heller ikke noe tema for meg i det daglige, men litt prinsippgreie kan det egentlig være, for de som er virkelig engasjerte.

Skrevet

Men siden du hele tiden glemmer de er det da ikke bra at butikkene har poser å tilby for en billig penge?

Igjen har du jo valget, hente de eller kjøpe noen i butikken.

Poser er en vare, så kan ikke forvente å få de gratis samme hvor billig de er. For i den store sammenhengen så er de ikke billige i innkjøp for butikken. Du aner ikke hvor mange poser det går ut av en butikk i løpet av en dag før du har jobbet i en.

Hadde en butikk tvunget deg til å bruke dems poser hadde saken vært en helt annen.

Skrevet

Er ikke så viktig for meg at jeg gidder. Jeg handler og kjøper mine poser. Gidder ikke i det daglige tenke over om det er reklame eller ei på de. Men her ble det tatt opp og det er lurt å reflektere litt over ting og tang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...