La vita è bella <3 Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 Vi skal være gudforeldre på søndag, men har enda ikke funnet gave. Det er min første gang (adri vært i dåp før engang), men sambo er gudfar til deres første barn. Noen som har gode tips?? Noe litt utenom "det vanlige"??
lykkelig78 Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 jente eller gutt?? Datra vår fikk "stokke" rosa tripptrapp stol, med alt tilbehør i navnefest-gave. Syns det var veldig orginalt, men er litt dyrt da.
Maya_1 Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 Kommer an på om det er jente eller gutt. Vi skal i dåp til niesen her, og vi har funnet et dødsfint smykkeskrin til henne. Jenta vår fikk også smykkeskrin av tanten sin.
La vita è bella <3 Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. mai 2009 Det glemte jeg å nevne! Det er en gutt. Har en søster som er litt over et år eldre, så regner med de har alt av utstyr på plass..
Gjest Skrevet 20. mai 2009 #5 Skrevet 20. mai 2009 Vi fikk turutstyr til jenta vår av den ene fadderen. Bergans barnesekk, lommekniv med inngravert navn, sitteunderlag, turkopp, termos, matboks og en bok om planter og dyr i skogen. Synes det var en kjempefin gave, veldig original - og man kan jo putte oppe hva man vil og tilpasse det til den prisen man hadde tenkt:)
Jente 06 + aprilgutt 09 Skrevet 20. mai 2009 #6 Skrevet 20. mai 2009 Eventyrbok (samlede eventyr) el.l. Synes alltid bøker er en fin og varig gave...og det er mange fine samlinger og innbindinger.
De tre gull Skrevet 20. mai 2009 #7 Skrevet 20. mai 2009 Var å kjøpte i dag til vår nevø. Endte opp med en sølje og en slipsnål.
helene0: jan09+jun11 Skrevet 20. mai 2009 #8 Skrevet 20. mai 2009 Til min niese og nevøer har jeg kjøpt et babyteppe fra røros også har jeg brodert navn og fødselsdato på. Har vært poppis det Av min farmor fikk vi et blånissepledd fra Røros. Det var utrolig praktisk iom at det var dobbelt så langt som bredt. perfekt å ha i vogna, godt og mykt og varmt å brette to ganger i bunnen og så over knøttet. Veldig fint i overgangen vinter-vår når det er for varmt for stor voksi
helene0: jan09+jun11 Skrevet 20. mai 2009 #9 Skrevet 20. mai 2009 Det er forresten dette teppet jeg har kjøpt: http://www.rorostweed.no/hjerter.htm
MammaKos Skrevet 20. mai 2009 #10 Skrevet 20. mai 2009 - Asbjørnsen og Moe samlede eventyr - Bøker i "den store hvite" samlingen - Astrid Lindgrens DVD samling - Tripp Trapp stol (kan graveres på ryggen f.eks) - Kunst - En kasse god vin fra fødsels-året (kjempemorro å ha som voksen - jeg har flere! ) - Bunadsbroderier.. ( Kan samle opp del for del over årenes løp. Som å samle på et servise. Og sette det sammen til konfirmasjon f.eks) Du får fortelle hva det blir da! Er ikke lett med gaver til guttebabyer
Seven Skrevet 20. mai 2009 #11 Skrevet 20. mai 2009 Jeg ønsket meg følgende: (kanskje det kan hjelpe deg litt..) - sangbok og CD med barnesanger - bøker - DVD-boks med Ivo Caprinos filmer - tollekniv, voksen størrelse, fra gullsmed - barnebestikk i tinn i 3 deler - barneservise i porselen(Bridgewater) - Rørospledd i ull - tripp-trapp stol fra Stokke - sparebøsse - ryggsekk/ tursekk - gyngehest - treleker: brannbil, sjørøverskute, piano fra Sprell - Marius- genser
MintCondition Skrevet 20. mai 2009 #12 Skrevet 20. mai 2009 Barnepledd fra Røros Tweed er en superfin gave syns jeg
Lizzie_81 Skrevet 21. mai 2009 #13 Skrevet 21. mai 2009 Av onkelen og tanten til småtten (onkel var gudfar) så fikk vi en fantastisk fin slagbenk (for barn) med navn og dåpsdato på fronten. Med oppbevaringsplass til lekene. Tror den var kjøpt hos Riktige leker. Kjempefin gave!
Septemberprinsen Skrevet 21. mai 2009 #14 Skrevet 21. mai 2009 Kanskje en ide å høre med foreldrene hva de ønsker til gutten? Til navnefesten til gutten vår fikk vi masse vi byttet, og kan ikke forstå hvorfor så få spør hva en trenger/ønsker seg til babyen. Til nyfødt baby, navnefest, dåp og bursdager spør jeg alltid hva foreldrene mener babyen trenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå