Ugla er mamma! Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 Nå blir det Pergotime på meg også. Regner ikke med neste forsøk blir før i august, så nå gjenstår det bare å få legetimer/snakke med gyn før den tid. Kjenner jeg er veldig spent på hvordan det virker på kroppen, og ikke minst dette med scanning og sånt. Om det er lett å få time til det. Han mente jeg skulle ta to tab for dagen, dag 3-7 og scannes dagg 11/12.. Da må man vel bare håpe de dagene ikke treffer på helg? Jaja..neste skritt bare, og forhåpenrligvis ett skritt i riktig retning.. Gg mens jeg skrev det følte jeg at ordet skritt ble ufattelig teit i denne sammenhengen...pytt..
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 Så bra ugla - godt med litt "nye" planer, det gir håp og ny optimisme:-) og når det gjelder pergotime så er det ingenting å grue for, det er et mildt hormon, jeg merket faktisk ingenting til det. Men det er selvfølgelig individuelle forskjeller... Og om dag 11-12 havner på helg så tar du bare å scanner dagen før helg, evt kan du også starte opp med hormonene 1 dag før eller 1 dag senere. Det spiller liten rolle har jeg fått fortalt av gyn. Normalt er at en starter på dem på dag 2,3, eller 4. Jeg startet dag 4, fungerte supert det også :-) Klems
Ugla er mamma! Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. mai 2009 Tusen takk for det Gitte! Hva i all verden skulle man gjort uten alle de fantastiske folkene her som faktisk gidder å dele sine erfaringer!! Ikke lenge igjen for din del nå. Blir vel helt magisk å få treffe de to nurkene..
Sofia 40 Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 Jeg har tatt pergotime en gang, og er enig i at det er en mild kur. Jeg tok tabletter hver dag i fem dager fra syklusdag 3. Det eneste jeg merket var at jeg var litt sur et par dager, men ikke verre enn at det godt kunne ha skyldtes andre ting også om du skjønner. Så ikke noe å grue seg for etter min mening. Syklusen ble litt lengre - eggløsningen kom tre dager senere enn vanlig. Lykke til!
Ugla er mamma! Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. mai 2009 Brukte dere vanlige eggløsningstester etter pergotime kuren? Har ikke hatt noe problem med å finne eggløsningen til nå.
Sofia 40 Skrevet 21. mai 2009 #6 Skrevet 21. mai 2009 På Stork sa de at jeg ikke skulle bruke eggløsningstest ved pergotime, og overlate alt til gynekologen. Hun/han scanner da follikene før man drar (gjerne 2-3)ganger og tar eggløsningstest. Jeg klarte ikke å slippe kontrollen, og målte selv også- det gjorde jo ingenting. For meg var det greit, fordi jeg fikk positiv LH-stigning mandag morgen, og hadde time hos gyn for scannning mandag formiddag. Da hadde jeg kanskje ikke rukket å komme til Stork i tide -samme dag. Dette hadde nok litt med helg å gjøre, hadde det ikke vært det, hadde jeg nok fått time hos gynekologen søndag. Stol på det klinikk og gynkekolog sier du:-)
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 21. mai 2009 #7 Skrevet 21. mai 2009 Hovedgrunnen til at Stork vil at du scanner ved bruka av pergo er jo at de ikke vil inseminere hvis det er mer enn 3 modne follikler. De har jo ikke UL-utstyr der. Tror ikke dette er noe krav fra Nordica, de kan jo scanne selv...Men mange klinikker foretrekker uansett bruk av ovitrelle, og da må man jo scanne. Hør m Nordica du :-) Og ja, gleder meg masse til å hilse på de to krabatene i magen, det er helt uvirkelig at de snart kommer, tror det ikke før jeg får se det .. :-)
Karina68 Skrevet 22. mai 2009 #8 Skrevet 22. mai 2009 Hei. Jeg byttet jo til Nordica etter 4 forsøk på STORK, og begynte da med Pergo fra dag 3-7 + EL sprøyte satt på ett tidspunkt etter anvisning fra Nordica etter at jeg hadde ringt ned og fortalt størrelsen på folikkelen etter scanning. Jeg hadde også regelmessig EL fra før. Det som var veldig ok med denne "behandlingen" var at stresset rundt å måle EL forsvant helt + at jeg kunne bestille fly flere dager før. Jeg ble gravid på 2 forsøk hos Nordica og er overbevist om at det at stresset forsvant + at det ble timet 100% med eggløsning gjorde at vi i dag er verdens lykkeligste med en liten gutt!! Jeg hadde ingen bivirkninger utover at eggløsningen virket mye "kraftigere", dvs var VELDIG øm. Gang 2 hadde jeg også 2 store folikkler- en på hver side faktisk- men det ble kun 1 gutt av det:)) Lykke til!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå