Gå til innhold

Håper noen kan svare

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i 9 uke og 5 dager :)

Har termin den 20 desember, etter jeg var hos legen den 12.05 å da var jeg 8 uker på vei.

men har ikke fått sånn spessiell mmage enda, men hvis jeg ligger på ryggen å bøyer ryggen så vidt opp så ser jeg at det blir en kul, men ikke ellers, noen som vet hva det kan være? :)

Er litt bekymra, men jeg har liksom alltid hatt litt mage men aldri vært overvektig, er bare kraftig i bein bygginga, på kontraollen hos legen veide jeg 63 kilo :)

Noen som kan svare ? så jeg slipper å tenke på det, er første gangen min :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.

e e 11+6 i dag(termin 5.des) men har egentli ikke fått noe mage enda, bare oppblåst og at det inni magen har blitt litt skyvd oppover. mitt første svangerskap. når e ligg kan e kjenne at d har blitt hardere under navlen rett over skambenet som de kaller d...... og at d e litt trangt/ubehageli å bruke belte å stramme bukser når e spesielt sitter. e har mage fra før og litt overvektig

Skrevet

Tusen takk for svar : )

Jeg klarer ikke å bruke olabukser lenger for det strammer for mye :(

Og på 17.mai så hadde jeg nudnad å den stramma en del..

men er vel sånn at ikke alle får mage så fort som andre? :)

Skrevet

sånn foruten å være oppblåst, så er det ikke normalt for førstegangs å få mage tidlig. Livmora har enda ikke vokst over skambenet, så derfor er det helt naturlig at du ikke har noen kul på magen din enda:-) La jeg godviljen til hadde jeg bittelitt mage da jeg var 15 uker sist gang...

Skrevet

Mange førstegangsfødende som ikke får mage før de er rundt 15-20 uker på vei - det er så individuelt.

Jeg begynte å få mage første gang når jeg var ca 14 uker på vei, nå er jeg andregangs og da kommer magen mye fortere, denne gangen begynte magen å komme i uke 5/6.

Høyden har også en del å si - jeg er ganske liten av vekst, ca 160 cm høy og da kommer magen fortere til syne enn en som er ca 180 cm høy...

Ikke bekymre deg du - magen kommer etterhvert til både glede og skuffelse, hehe, bare vent til du får så stor mage at du ikke greier å knyte skolissene dine, eller få på deg sko, eller klippe tåneglene, eller intimbarbering, hehe - det er mange hindringer etterhvert, så kos deg nå før magen kommer, nyt graviditeten og slapp av - magen kommer garantert etterhvert!!!

Lykke til =)

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...