Gå til innhold

Når kan babyen begynne med vippestol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte med det samme jeg, på det bakerste trinnet, da ligger babyen så og si. Om det er stor helningsvinkel skal de ikke ligge sp lenge i gangen.

Skrevet

Kan bruke den fra dag en om den kan legges flatt, men jeg vil fraråde deg å bruke den dersom det ikke er helt nødvendig, legg heller babyen på en matte, ett teppe el på gulvet, eller i en lekegrind, kurv el. Babyens musklatur og koordinasjonsevne utvikler seg best når den får ligge flatt og med mulighet for å bevege seg fritt.

Vi har kun brukt vippestolen i matsituasjoner, så våres har vært mellom 4 og 6 mnd før vi brukte den.

Skrevet

Vi begynte når guttungen var ca. 4 mnd, og da på samme måte som Alva ( under mating).

Skrevet

Tusen takk for svar :) da kan jeg vente litt med å kjøpe vippestol :)

Skrevet

Halloen.. da trenger jo ikke barnet vippestol;)

Min første satte seg opp selv da han var 5 mnd, og da hadde han absolutt ikke behov for vippestol.

Kommer til å bruke den fra dag en når jeg feks skal ta en dusj og babyen ikke sover.. Eller når vi spiser middag og babyen er urolig.. Er jo litt beroligende med vuggingen..

Skrevet

Er grei å ha til mating da, jeg fikk i hvertfall aldri helt dreis på å gi grøt og middag til en baby på 4-5-6 mnd når den satt på fanget, en del enkler ei vippestolen. Høystol derimot unngikk vi å bruke før de satte seg opp selv.

Skrevet

Brukte vippestol fra dag 1 med førstemann. Det var en gammel modell med litt for stor `sitte`vinkel. Hadde et tykt pledd i som jevnet ut vinkeln slik at han ble liggendes flatt. Han var svært aktiv i sitt første år og jeg mener å huske at han var ferdig med den i 6 mnd alder.

Han begynte å bevege seg fremover på 6 mnd dagen sin og dermed var det bare lekegrinden som kunde brukes tryggt når jeg måtte ha armene frie. Alt må brukes med måte...

Skrevet

Veldig enig med Alva her...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...