Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 Jeg lurer på om jeg blir sykemeldt nå så far kan være hjemme og ha lillegutt.. jeg er så sliten og har fått time hos lege nå. Men da får jo han pappa penger og jeg får sykepenger?? eller hvordan er det? Vi kan jo ikke bare ha en lønn?
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 Skal han ta pappapermisjonen, eller skal han være hjemme når du er sykemeldt, ferie da eller? Forstod ikke helt spørsmålet ditt. Han kan ikke automatisk være hjemme fordi du blir sykemeldt.
Gjest -<<- Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 Dersom du er så syk at du er ute av stand til å ta hånd om barnet, kan du sykmeldes og far overta permisjonen. Da vil du få sykepenger av permisjonspengene, mens han får permisjonspenger. Men det er strengere krav til å være så syk at man ikke kan være hjemme med eget barn, enn det er til vanlig sykmelding. Tror også det er et krav om at sykmeldingen skal gå over en viss tid.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. mai 2009 Jeg lurer på om jeg har fått virus på balanse nerven igjen har hatt det før.. og er utrolig svimmel og holder på å svime av i hytt og pine.. Så det blir vel at han tar ut pappaperm mens jeg er sykemeldt evt jeg vet ikke hvordan dette funker.. får høre med legen..
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. mai 2009 Evt hvis han tar min permisjon og jeg er sykemld, får jeg da igjen denne tiden etterpå?
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 20. mai 2009 #6 Skrevet 20. mai 2009 Hvor langt er du i permisjonen? Hvis han tar permisjonen og ikke pappakvoten får du ikke igjen noen tid. For det er jo bare de 6 første ukene som er forbeholdt mor. Resten kan deles.
Gjest mphs Skrevet 20. mai 2009 #7 Skrevet 20. mai 2009 Om du er sykemeldt og han er hjemme i permisjon bruker dere av den fellese dele og det er da ikke noe å få igjen.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 20. mai 2009 han er snart 5 mnd..
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 20. mai 2009 #9 Skrevet 20. mai 2009 Da får du ikke forlenget permisjon, vil jeg tro. Men jeg jobber ikke på nav:-)
Gemini77 Skrevet 20. mai 2009 #10 Skrevet 20. mai 2009 Du får ikke igjen denne tiden med barnet ditt. Det blir pappa'n som tar over permisjonen deres, og ukene dere har tilsammen vil være likt som før bare med en annen fordeling mellom dere. GOd bedring!
Gjest Skrevet 20. mai 2009 #11 Skrevet 20. mai 2009 Dersom far skal overta permisjonen og du skal være sykemeldt må dette søkes Nav om. Vedlagt søknad må det ligge legeerklæring som sier at du er for syk til å ha omsorg for barnet. Som skrevet over er det strenge krav for dette.
lille sprelle Skrevet 20. mai 2009 #12 Skrevet 20. mai 2009 På det tidspunktet du nå snakker i perm, så er det nok vanligst at far tar over perm og at du får sykepenger. Det er en mulighet for å få utsatt perm pga sykmelding, men da må det dokumenteres at du ikke kan ta deg av ditt barn og at du har andre til å gjøre det (besteforeldre e.l.). Løsningen er mest vanlig i starten av perm tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå