Leer Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 Jeg gir min gutt på snart fem måneder grøt om kvelden. Dette liker han veldig godt og spiser en porsjon. Jeg ammer han alle andre måltid. Jeg tenkte at jeg snart skulle begynne å innføre et måltid til med grøt om morgenen. Lillegutt har fått grøt om kvelden i snart 3 uker. Når innførte dere det andre faste måltidet? Hvor lenge gikk det mellom hvert måltid?
Gullblomst Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 Vi innførte 2 måltider fra starten av. Begynte med smaksprøver 1 uke før lillegutt ble 6 mnd og nå etter 3 uker er vi oppe i 2 hele grøtmåltid pr dag (morgen og kveld). Det tok bare 1 og 1/2 halv uke å få dette innført. Så som var til spørsmålet ditt vil jeg vel si at det er bre å begynne når du føler for det. Dersom han har spist 1 posjon daglig i 3 uker vet du nå at magen tåler det.
frk-fryd Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 Vi begynte når hun var 5 mnd. Da startet vi faktisk med smaksprøver på morgenen, i tilfelle hun fikk vondt i magen av det, så var det bedre å få det på ettermiddagen, enn på natta. Vi ga smaksprøver morgen og kveld etterhvert, når vi så at det gikk bra med magen, og var vel oppe i fulle porsjoner morgen og kveld etter 2-3 uker.
tollotone Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 Jeg begynte også med to måltider allerede etter 14 dagers innføring med smaksprøver. Kveldsmåltidet ga jeg gjerne litt mindre grøt enn på formiddag, slik at han ikke skulle "jobbe" så mye med det om natten. Jeg har gitt mais og ris nå i snart en mnd, må jeg da begynne med smaksprøve når jeg skal gi han grøten som heter hvete 4 mnd? Denne er jo med gluten, så kanskje lurt å være litt forsiktig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå