*Lissi* Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 Begynner å jobbe om ca.2 mnd. og vesla vil ikke ta flaske. Har jo noen uker på meg enda, men har prøvd i ganske mange mnd. nå. Vil kun ha pupp, og nå har hun i tillegg begynt å bite endel. Skikkelig vondt, enda hun ikke har fått tenner... Flere som sliter med det samme??
lille2 Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 Jenta mi vil heller ikke ta flaske. Hun tok den da hun var nyfødt, men så var dete n lang periode hvor vi ikke hadde noe behov for flaske. Nå når hun er 4,5 måned nekter hun å ta flasken. Blir bare sint når jeg dytter de i munnen hennes. Ønsker i venne henne til å ta flasken i blant slik at jeg har mulighet til å komme meg bort en kveld for å slappe av litt. Noen med gode tips til å ta flasken, så kom med de!!!
helene0: jan09+jun11 Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 Jeg har også problemer med flaske. Har prøvd ulike flasker og ulike smokker på ulike tidspunkter og ingenting fungerte. Jag har igrunn resignert og begynt å prøve med tutekopp. Det går greit og vi begynner å få dreisen etter bare en uke. Det er klart det blir litt søl, men det er bedre enn ingenting. vi øver med litt vann hver dag etter nest siste amming før han tar kvelden. Tror problemet med falske er at han ikke skjønner at han må suge på en litt annen måte. (og at det kommer helt av seg selv fra pupppen, så det er litt forvirrende) Det har jeg løst ved å kjøpe kopper som ikke har sånn "ventil" så han må suge ut innholdet eller kopper der du kan fjerne ventilen (avent). Her i huset er det nok snart på tide å prøve et melkemåltid fra tutekopp Knøttet er 4 mnd, forresten
blomsterjenta Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 Jenta mi tok flaske helt i begynnelsen, og så har vi, som andre skriver her, ikke hatt behov for flaska. Da vi forsøkte igjen etter noen mndr var det helt uaktuelt. Vi har bare fortsatt å prøve og prøve, prøve, prøve - ikke tvinge den på , men etterhvert har hun funnet den litt mer interessant, og da særlig med kaldt vann i! Og nå, endelig i en alder av 6mnd tar hun flaska igjen;) Hurra! HUn tar også plutselig smokk! Men vi har vært standhaftige. Prøvd å gi henne flaske annenhver dag, i alle fall. Mye pumping tilsynelatende forgjeves, men det ga resultater etter mange uker!
*Lissi* Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. mai 2009 Snuppa her drikker vann av avent kopp, men ikke melk... Får vel bare prøve og prøve:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå