♥sebastian3003♥ Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 Har en liten gutt som opererte tissen for 2 uker siden, og det kommer litt verk ut fra tissen. Er det farlig å sette han badekar med grønnsåpe??? samboeren min mener det er farlig nemlig, men jeg mener det er bra for tissen hans.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 Grønnsåpe er ikke farlig, men jeg trodde at om det skal brukes til betennelse ol. at man måtte kjøpe den på apoteket. Er usikker på om det er parfyme i vaske-grønnsåpe.
Gjest Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 Kan ikke tenke meg det er farig. man anbefaler jo grønnsåpe bad for føtter med inngrodde, verkede tånegler...
Gjest Skrevet 20. mai 2009 #5 Skrevet 20. mai 2009 Nei, ikke farlig. Min eldste hadde litt betennelser og rødhet på tissen sin da han var liten, og da fikk vi beskjed av lege og helsesøster om å bade ham i grønnsåpevann i en balje/badekaret nettopp fordi dette ville ta en del av verken. Og det gjorde det! :-) Er jo også grønnsåpevann de bruker på f.eks føden når noen har veldig vondt i stingene sine, da ber de kvinnen sette seg med rumpa i en bøtte med grønnsåpevann. Tror aldri leger og helsesøstre ville anbefale dette som behandlingsform dersom det var farlig.
wirre;o) Skrevet 20. mai 2009 #6 Skrevet 20. mai 2009 du må gå på apoteket og kjøpe medisinsk grønnsåpe.
♥sebastian3003♥ Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 20. mai 2009 Akkurat det jeg mener også. er jo beste og letteste måten og fikse det.
It's all about me Skrevet 20. mai 2009 #9 Skrevet 20. mai 2009 De har gått bort ifra å sitte med rompa i grønnsåpevann etter fødsler fordi grønnsåpne kan løse opp stingene for tidlig. Så har han sting hadde jeg hørt med en lege først.
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 20. mai 2009 #10 Skrevet 20. mai 2009 Neeida, kan ikke tenke meg det skal være farlig. Sambo hadde noen stygge sår på ryggen, og fikk da beskjed om å ta grønnsåpebad for å få bort innfeksjonen og verk. Jeg satte forsåvidt i grønnsåpebad etter fødselen for å få renset opp i vonde sting. Stingene mine løste seg ikke opp, og hvis det er to uker siden gutten din ble opperert skal vel ikke det være noe problem! Vi kjøpte på apoteket, tror ikke den var så fryktelig dyr - 80 kr eller no? Men den er veldig drøy da, og går ikke ut på dato før om en liten evighet Den er jo fin til alt fra gnagsår til skrubbsår senere også, og det blir det jo en del av når man har små barn! Bare ikke hell det rett på såret, den MÅ vannes ut - fikk jeg beskjed om iallefall. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå