Gå til innhold

Kan bidrag kreves tilbake i tid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bf har ikke betalt bidrag til nå og det har gått ett år. Han har hele tiden komme med unnskyldninger. Kan bidaget nå kreves tilbake i tid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så klart. Han har da gjeld til barnet/deg på hele greia.

Krev bidraget gjennom NAV, så kan de kreve det inn for deg. Og dersom bidraget går gjennom NAV allerede, så har de full oversikt over hans gjeld.

Skrevet

Hei.

Mener å huske at bidrag kun kan kreves for inntil 3 mnd. tilbake i tid fra datoen du sender søknad. Så hvis du ikke har søkt, søk snarest. Nav vil forskuttere pengene og kreve disse inn fra barnefaren.

Skrevet

du har krav på å få det tilbakebetalt,men ting tar tid!,tro meg!! sliter med det samme, bfar har heller ikke betalt bidrag. di har sendt ham to rekkninger men han har ikke betalt,så nå har di sendt ham et brav der det står at di skal begynne å trekke det direkte av lønna hans, men det har han tre ukers klagerett på. de skal også sende ham et brev om at de tar skattepengene hans men det kan han også klage på i seks uker etter at han har mottat brevet... han skylder nesten 21 tusen etter at trygdekontoret har tatt det jeg har fått i bidragsforskudd. tror jeg kan se langt etter de pengene ja...

Skrevet

det er kun bidragsforskuddet man kan søke om 3 mnd tilbake i tid.

selve bidraget tilbake i tid etter bruddet må jo barnefar betale uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...