*MariDuBedårer* Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 Samboeren min er blitt arbeidsledig nå i mai:( I Juni nå kommer feriepengene fra jobben han har jobbet i noen år. I fjor tjente han 330 000 kr. Hvor mye får han i feriepenger da? Og siden han er nødt til å ta 4 uker ferie, så lurer vi på når han da må gjemme lønn til? Når han tar 4 uker ferie i juli, blir det jo ikke utbetalt ledighetstrygd for disse 4 ukene. Hvilken mnd blir det ingen utbetaling da? August? Kjedelig når en ikke forstår helt dette her (( Kan noen hjelpe meg med svar på dette? På forhånd tusen hjertelig takk ))))))))))))
ApriIbaby Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 Vanligvis er det slik at feriepengeoppgjøret gjøres i juni. Når man har jobb får man trekk i lønn for det man har av ferie ( 4 el 5 uker) også får man utbetalt feriepenger man har opparbeidet året før. Dette er vanligvis ca 10 eller 12 % avhengig av hva slags avtale han hadde. Jeg kan ikke skjønne at det ikke blir det samme i år som da han hadde jobb: Trekk for ferie fra NAV og utbet feriepenger fra tidl. arbeidsgiver. Poenget må vel bli å følge med når hva skjer slik at han ikke tror han får dobbelt opp i juni hvis trekket kommer først i juli. Får han dobbelt en mnd betyr det at han ikke får noe en annen mnd. pass på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå