Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg??? Pleace

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min er blitt arbeidsledig nå i mai:( I Juni nå kommer feriepengene fra jobben han har jobbet i noen år. I fjor tjente han 330 000 kr.

Hvor mye får han i feriepenger da? Og siden han er nødt til å ta 4 uker ferie, så lurer vi på når han da må gjemme lønn til? Når han tar 4 uker ferie i juli, blir det jo ikke utbetalt ledighetstrygd for disse 4 ukene. Hvilken mnd blir det ingen utbetaling da? August? Kjedelig når en ikke forstår helt dette her :(((

Kan noen hjelpe meg med svar på dette? På forhånd tusen hjertelig takk :)))))))))))))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter...

Skrevet

Ingen som vet? Sukk

Skrevet

Vanligvis er det slik at feriepengeoppgjøret gjøres i juni. Når man har jobb får man trekk i lønn for det man har av ferie ( 4 el 5 uker) også får man utbetalt feriepenger man har opparbeidet året før. Dette er vanligvis ca 10 eller 12 % avhengig av hva slags avtale han hadde.

Jeg kan ikke skjønne at det ikke blir det samme i år som da han hadde jobb: Trekk for ferie fra NAV og utbet feriepenger fra tidl. arbeidsgiver. Poenget må vel bli å følge med når hva skjer slik at han ikke tror han får dobbelt opp i juni hvis trekket kommer først i juli. Får han dobbelt en mnd betyr det at han ikke får noe en annen mnd. pass på

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...