Lillepusen-78 Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 Han snur seg over på magen 100 ganger i løpet av kvelden og natten, til tross for at han veldig sjelden klarer å sove på magen. I går kveld turnet han rundt på kryss og tvers i evigheter, og vi måtte holde ham fast for å få ham til å sove. Merkelige greier - han SKAL liksom rundt på magen, for så å bli misfornøyd umiddelbart. Blir lite søvn, gitt. Noen tips? Binde ham fast.....? ;-)
skorpi81 Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 Sønnen vår drev også på sånn etter at han greide å reise seg opp og stå selv. Så hele tiden måtte vi stå opp og legge han ned igjen. Omat og omat igjen. Helt til han sovnet. Løsningen for oss ble en sånn sovepose som ser ut som en kjole som er sydd igjen i beina, slik at ungen ikke fryser på beina om natten. Trenger nesten ikke dyne engang. Det er seler på soveposen som skal festes under madrassen slik at ungen hverken får snudd seg rundt eller reist seg opp. Jeg følte meg litt slem i begynnelsen siden vi "bindte" han fast slik til senga, men han ble faktisk roligere også. Så vi er kjempefornøyd med denne posen:-) Vi kjøpte den på Babyshop til ca 500 kroner.
Trollemor75 Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 Vi bruker nattpose (Gro-Bag) uten seler. Trenger ikke dyne i tillegg, og da gjør det ingenting om han spreller, han er like trygg og varm uansett sovestilling. Jeg finner min (3 mndr) med jevne mellomrom med hodet der føttene var kvelden før, og ville blitt super stresset om jeg hadde brukt dyne. Posen er litt dyr (400 NOK), men selges i 3 størrelser: 0-6 mndr, 6-18 mndr og 18-36 mndr. Dvs. at hvis sønnen din er over 6 mndr, klarer du deg ganske lenge med den. Den kommer også i 2 tykkelser, avhengig av hvor varmt det er på rommet. 2,5 TOG holder lenge i Norge. Standardmodellen koster forøvrig ca. 20£ i London. Hilsen,
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 Her er det også full snuing. Har enn så lenge løst det med å rulle et teppe til en lang "pølse". Når jeg legger han i senga legger jeg han ganske nærme ene kanten av senga og "pølsa" langs den andre siden. da får han ikke snudd seg noen vei. Om gutten din er litt større og sterkere sånn at det ikke hjelper støtter jeg det med babysafen. Brukte det til hu mellomste i perioden hun begynte å reise seg og tulle i senga. Sovnet mye raskere og tok ikke lange tiden før vi ikke trengte å feste selene men bare brukte soveposen. Den sov hun med helt til hun var over 2år, så følte det var en god investering:)
Lillepusen-78 Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 21. mai 2009 Takk for svar :-) Må nok kjøpe en sånn babysafe, ja... Han turner en skikkelig omgang i 4-tiden hver natt, og det blir slitsomt for oss alle... Og så tar det jo sin tid før han har kavet seg ferdig på kvelden også.... Zzzzz...
Elise18.11.08 Skrevet 21. mai 2009 #6 Skrevet 21. mai 2009 Hmmm hørtes interresant ut:) Hvilke nettbutikker har slike poser? Kikket på babyshop, men der fant jeg ikke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå