Rezia Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 Når har dere tenkt til å gå til innkjøp av barnevogn? Og til dere som allerede har kjøpt / har unger fra før..hvor langt på vei var dere når dere kjøpte?
EnJente_m_2Jenter Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 Hei du Jeg har jo en snuppe fra før, så jeg kjøpte vogn da jeg var 17 uker husker jeg, rett og slett fordi jeg kom over et kjempetilbud på akkurat den vogna jeg skulle ha. Også kjøpte jeg enda en når hun var født, men ikke vær redd for å sakte, men sikkert å gå til innkjøp av ting, for før eller siden går tiden fort. Man blir mer og mer "gravid" hehe, og man trenger litt tid, ikke minst penger til alt dette. Så litt og litt funket bra for oss
Tyren78-09+12 Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 Jeg er 25 uker idag, og vi har ikke kjøpt noe enda. Jeg har hatt lyst lenge, men har bare ikke blitt. Venter vel på et godt tilbud, evt. finne noe pent brukt til en billigere penge. Men jeg tenker at jeg snart vil begynne, så man slipper å kjøpt ALT på en gang.
Luftig med nr2 på vei*Høygrav* Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 Jeg er 26+noen dager, og har kjøpt 1 vogn + vi har fått arve en. Like greit å bli ferdig med det, ikke minst pga at det er greit å spre kostnadene litt utover flere måneder...
*2små*gull* Skrevet 20. mai 2009 #5 Skrevet 20. mai 2009 Tror jeg var 23 uker på vei da vi kjøpte vogna.. =) Var egentlig den vi kjøpte først, og så har vi fortsatt med annet utstyr etter det =)
Gjest Skrevet 20. mai 2009 #6 Skrevet 20. mai 2009 Jeg kjøpte vogna da jeg var 23 uker på vei. Da hadde en av butikkene nuåpning her og jeg fikk en god pris på den simo vogna jeg ville ha. Hadde nok ikke kjøpt vogn enda hadde det ikke vært for det. Til helgen skal vi kjøpe seng og stellekommode, skal til Stavanger på Ikea og handle. Greit å få på plass noen store ting også nå når jeg er i uke 26. Greit å slippe å ta alt på samme lønning... Ellers så har vi ikke kjøpt noen klær enda, det er kun vogna som står her og gleder seg til august
Augustibarn '09 + junibarn '12 Skrevet 20. mai 2009 #7 Skrevet 20. mai 2009 Vi satser på å bestille vogn neste helg når jeg skal hjem til Gøteborg på besøk. Er da i uke 26 så jeg håper at feriestengt på fabrikken ikke vil gjøre at leveringstiden trekker altfor langt ut i tid. Hadde håpet å ta den med hjem etter ferien i Sverige i begynnelsen av august! Ellers planlegger vi det meste av innkjøp til slutten av juli og august når vi allikevel er i Sverige i ferie (må jo bruke valutadifferensen...!) + at jeg ikke vil ha for mye ting i hus altfor tidlig...Har dokk kjøpt de første babyklærna - var i London i forrige uke og klarte ikke å holde meg!
Luftig med nr2 på vei*Høygrav* Skrevet 20. mai 2009 #8 Skrevet 20. mai 2009 Vi kjøpte også de første plaggene i London for noen uker siden, greit å ha en liten "startpakke" klar ;-)
zoia/Adam/Theodor/Frida <3 Skrevet 20. mai 2009 #9 Skrevet 20. mai 2009 Jeg har fått tilbud om å kjøpe brukt vogn(TFK jogger twist).Nesten ny til halv pris... Synes jeg var et så bra tilbud at jeg slo til Jeg er i uke 21
Venter09<3med ny spire Skrevet 20. mai 2009 #10 Skrevet 20. mai 2009 Jeg bestilte vognen for 2 uker siden , så var jeg innom butikken igår en tur. da sa de du hadde flaks du. vis du ikke hadde bestilt vogna til slutten av Juni så hadde du ikke fått den før i slutten av september og det blir vel lit seint, når du har termin i førsten av september... Så jeg hadde bestilt vogn vis dere vet hvem dere vil ha... Vi skal ha TFK jogger twister eller hva den nå heter...
*toppris* Skrevet 20. mai 2009 #11 Skrevet 20. mai 2009 Jeg kjøpte vogn for to uker siden, var da 23 uker på vei... det var pga den vi ville ha kom på tilbud. Hadde den komt på tilbud før hadde jeg ikke nølt med å slå til... Som hun over sier, skal du bestille vogn er det greit å gjør det nå
*Bo*og*Junior* Skrevet 20. mai 2009 #12 Skrevet 20. mai 2009 Er straks 25 uker på vei, og jeg bestillte meg vogn i går. Skulle ha Emmaljunga med Lime Chek, men den er ute av produksjon! Emmaljunga har nå sluttet å produsere vogner i sesongens farger, for det kommer nye til høsten. Jeg hadde litt flaks da, for jeg var usikker på om jeg ville ha den i lime eller brun, så hadde de brun i butikken, så da ble det den.
høstblad Skrevet 20. mai 2009 #13 Skrevet 20. mai 2009 Fikk vogna en uke før fødselen startet. Hadde egentlig tenkt å bære babyen, men fant ut at man må prøve mange ting i livet og være fleksibel... og babyen har hatt godt av valget. Liker faktisk å være med på alt, hun. Ellers hadde vi ingen hastverk med å kjøpe eller lage de andre ting heller. Alt var på sin plass da begivenheten var over. Syns litt synd i alle som stresser og kjøper ting og tang likesom like etter at de finner ut at de er gravid. Er jo sikkert en måte å feire og glede seg over at man venter barn, skjønner det. Men jeg kjenner noen det har gått galt med og hun mistet rundt uke 12, og da hadde de kjøpt nærmest ALT. Ble jo heldigvis barn deretter, men tøft å bli minnet så tydelig, tror jeg.
Rezia Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #14 Skrevet 20. mai 2009 Tusen takk for alle svar ! Er 17 uker + 3 dager idag, og skal på ultralyd nå på tirsdag den 26 mai. Er skikkelig spent, og det skal bli kjekt å få vite om det er en gutt eller jente :-). Tror jeg venter til jeg er litt over 20 uker før jeg handler inn barnevognen, med mindre jeg ser et interessant tilbud da ;-). Imens kan jeg jo prøve å finne ut hvilken type vogn jeg ønsker. Når det gjelder innkjøp av babyklær kommer jeg nok til å kjøpe inn litt når jeg vet hvilket kjønn det blir. Har klødd en stund etter å kjøpe inn noe allerede skjønner dere..hehe ;-).
zoia/Adam/Theodor/Frida <3 Skrevet 21. mai 2009 #15 Skrevet 21. mai 2009 Gleder meg til lønna kommer inn for da skal jeg kjøpe inn litt gutteklær Klør i fingrene mine også etter å få handla litt... ;p Og min sjokoladebrune TFK jogger twist er brukt kun siden desember,og jeg betaler kun 3000 kr for den ) SÅ fornøyd jeg
Mamma_til_isabella Skrevet 21. mai 2009 #16 Skrevet 21. mai 2009 Vi kjøpte vogn i uke 12.Men det var fordi vi kom over en butikk som var gått konk så vi fikk den vognen vi ville ha til halv pris.Seng og vugge og slikt kjøpte vi inn rundt uke 20 og nå er vi 29 uker og har kun igjen små ting.Orker ikke styre den siste tiden for da vil jeg kose meg:)
nesten30 Skrevet 21. mai 2009 #17 Skrevet 21. mai 2009 er uke 24+4 og har ikke kjøpt noe. Vi har sett på vogn og har bestemt oss for Emmaljunga city cross. Holder på å undersøke priser i Sverige og tar kanskje turen dit i sommer og kjøper, virker som det er mye å spare på det:) Har også sett på bilsete og bestemt oss for et der. Var veldig nyttig å prøve ulike seter i bilen da enkelte rett og slett ble kjempevinglete i bilen. Vi har to biler, så vi må opp med den andre bilen og teste setet i den også før vi kjøper. Tenker at vi kanskje kjøper base brukt og setet nytt, eller begge deler nytt. Stellebord fant jeg et jeg falt pladask for på Barnas Hus, men syns det var en stiv pris på det. Leter etter en brukt stellekommode og kjøper ny stellematte til den. Barneseng arver vi:) Vi har hele sommeren på oss, babyen kommer ikke før i september, så vi stresser ikke:)
sofimone Skrevet 21. mai 2009 #18 Skrevet 21. mai 2009 jeg er i uke 15 nå, og kommer ihvertfall ikke til å kjøpe vogn før jeg har vært på ultralyd. tenk om det er flerlinger da.. har allerede sett en vogn jeg har veldig lyst på i butikken, og da hadde den 40% rabatt! men jeg syns nå det er greit å vente til jeg vet om alt går bra der inne
Ønskenurk i magen-har født:-D Skrevet 21. mai 2009 #19 Skrevet 21. mai 2009 Jeg er 22uker nå, og kjøpte for ca 3 uker siden. Vi hadde funnet den vogna vi ville ha noen uker tidligere, og når en bekjent som jobber på babyshop sa den ville komme på salg og kunne holde den av, slo vi til:-) Vi endte opp med den mørke brune simo kombivogna, og nå som vi vet at det blir gutt, skal vi kjøpe enten lyseblå eller turkis softline til å ha rundt kanten på baggen:-D Er super fornøyd!!! Nå står den på " utstilling" i stua med sengetøy, pledd og en liten blå bamse som henger i kalesja;-D HIHI... Men hadde egentlig ikke tenkt å handle før slutten av sommeren..termin 20.september
Tea1 Skrevet 21. mai 2009 #20 Skrevet 21. mai 2009 Er 24 uker og bestilte vogn for et par dager siden.Var 6 uker leveringstid.Vi valgte Emmaljunga city cross.Hadde tenkt å kjøpe den i Sverige,å spare en tusen lapp.Men er jo sikkert leveringstid der å.Så like greit å kjøpe den her.
Maya&Leah*har født* Skrevet 22. mai 2009 #21 Skrevet 22. mai 2009 Jeg var mellom uke 25-30 når jeg kjøpte vogn til første mann.. husker ikke nøyaktig uke. Denne gangen kommer nok vogna fortere i hus,har planer om å handle litt ting til gutten i magen når skattepengene kommer å da er jeg 18 uker bare ) Men jeg syns det er allright å ha ting på plass tidlig,så slipper jeg å stresse med det senere når jeg evt er mye større å mye mer sliten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå