mayaya Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 Jeg er helt blank for tiden, vi klarer ikke finne ut hvor vi skal ha selskapet, hva vi skal servere, hvordan invitasjonene skal være, pynt på bordene osv... Tips anyone?
MintCondition Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 Vi skal ha navnefest i juni, og skal ha selskapet hejmme hos foreldrene mine (da de har mye større plass enn det vi har ). Invitasjonene lagde jeg på optimalprint.no. Mat bestiller jeg hos Frati Catering, skal ha tapas. Deilig å slippe å styre med maten syns jeg. Vi skal ha en hvit/beige duk fra Røros Tweed, og noe pynt i blåtoner. Så noen fine servietter fra Marimekko i går som jeg tror jeg skal kjøpe (ikke de med den klassiske blomsten på, men noen andre), og så blir det vel noen hvite blomster og hvite kubbelys tenker jeg. Bordkortene skal jeg age enkelt av papirhjerter fra Panduro som pyntes et-eller-annet og festes til vinglasset med en lyseblå liten klesklipe. Jeg liker ikke sånn overpyntete bord, ei heller klassiske dåpsgreier med storker og porselens-sko etc etc
mayaya Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. mai 2009 Du vet jammen hvordan du skal tipse :-D Takk Så over til oppfølgingsspørsmålene; Frati Catering - har du prøvd dem før? Er de bra? Dyre? Duk fra Røros tweed - hvor fant du det? Høres spennende ut! Dyrt? Pyntemessig tror jeg vi er veldig enige også. Vi skal ikke holde selskap sammen da? :-p
MintCondition Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 Ja, vi hadde Frati Catering i navnefesten til storesøster for 3 år siden, kjempefornøyde med både mat og service! De har 4-5 forskjellige tapasmenyer, prisklasse fra ca 250,- pr snute til 275,-, så ikke de store variasjonene. Duken fra Røros Tweed er kjøpt på Røros tror jeg...men mulig de har på Husfliden? Fins i flere farger, utrolig lekker altså! Jada, bare bli med dere, ordner seg det vøtt
mayaya Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. mai 2009 Hvor mange er dere da? (Hvor lang er duken, liksom) :-p Skal absolutt sjekke ut Frati ja :-D Men nå som du allerede har booket, vi kommer jo heller dit.. Sender du ut invitasjoner til våre også?
Mayken Skrevet 20. mai 2009 #6 Skrevet 20. mai 2009 Vi skal ha dåp på søndag. Har leid peisestuen i kirken vi skal ha dåpen i. Gjorde det sist også og det gikk kjempefint. Har da tilgang til alt av dekktøy, stort kjøkken, kjølerom og skikkelig oppvaskmaskin. Vi blir 42 stykker med stort og smått, og mange av dem skal ta fly hjem på kvelden dåpsdagen. Har derfor bestemt meg for å servere kaldmat som jeg kan lage i stand dagen før. Er så dumt om det skulle bli noen forsinkelser på maten den dagen når tiden er så knapp for enkelte. Skal lage pastasalter jeg da, 4 forskjellige pluss en rissalat. Og så loff med smør til selvsagt. Mamma og søsteren min kommer nedover på fredag og hjelper meg med forberedelsene. Alle kakene har jeg satt bort til familie og venner, blir vel bare en fromasje jeg skal lage selv hvis ikke mormor tar denne også. Innvitasjoner kjøpte jeg i butikken. Er nok å styre med til en dåp så det gjorde jeg enkelt, blir uansett bare kastet. Får heller gjøre meg litt mer flid med takke-kortene. Bordet: Blir til at vi sitter i en "hestesko" med hvite duker. Oppå blir det en blå løper. Kjøpte noen fine lysestaker på Nille faktisk. Er i glass, ser ut som noen rør, de er hule så jeg skal ha noen blå blomster inni dem og så er det plass til 3 te-lys oppå. (vanskelig å forklare) De blir i hvertfall bordpynten. Og så har jeg bestilt dåps-servietter med navnet til nurket og datoen på dåpsdagen. Blir vel noen blå lys litt rundt omkring på de andre bordene, kanskje i noen te-lysestaker i sølv med kulelys i. Fant faktisk ganske mye fint på Nille i lys og pynt.
Mamma's trolljenter Skrevet 20. mai 2009 #7 Skrevet 20. mai 2009 Vi skal straks ha dåp! Har kjøpt mye av pynten på nille, glassboller (vann og flytelys) Innbydelser kan du jo lage selv om du er kreativ, hvis ikke er det mange fine ferdig på skrevet i butikkene. Hvis du har god tid så vil jeg anbefale å ta deg en tur på nærmeste hobby butikk der er det gjerne masse inspirasjon å hente!!
Mayken Skrevet 20. mai 2009 #9 Skrevet 20. mai 2009 Jeg bestilte på dku.no De har bordkort og masse annet også, men vi skal ikke ha bordkort denne gangen heller, folk får sette seg der de vil. Men bestilte 5 stk som jeg skal bruke til å "merke" salatene med, så kan alle se hva som er i dem.
wirre;o) Skrevet 20. mai 2009 #11 Skrevet 20. mai 2009 her ble det enkelt. hadde selskapet her. 20 mann. dekket langbord med hvit damask og hvite tallerkener. kjøpte massevis av rosa roser og hadde dem i vaser av ulik str, rosa servietter og null bordkort. telys i blanke telysholdere. skrev innbydelse som sms, men la flid i takkekortene istedet. serverte snitter, laget av cateringselskap. kaker lagde slekta.
celodi Skrevet 20. mai 2009 #12 Skrevet 20. mai 2009 Vi hadde dåp i mars. Hadde det på jobben til sambo.Vi bestilte biffgryte fra Ultra (knallgod),fikk med ris også.Så lagde vi salat og baguetter.Hadde pølser utenom til de minste. Kjøpte hvit papirduk og strødde litt blå sand midt på. Vi var på tregården (Heter det det tro?) på Ranheim og kjøpte servietter,lys og litt pynt.Hadde blå telys og fikk laget et lys med navnet til mini og dåpsdatoen på.Knall fint!
mayaya Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #13 Skrevet 20. mai 2009 Ah, stemmer det! Det stedet på Ranheim er knallbra til sånne anledninger ja Hvilken Ultra kjøpte du fra da? Var den god? Dyr?
tasah Skrevet 20. mai 2009 #14 Skrevet 20. mai 2009 Grattis med lillebroren Vi skal ha dåp 5. juli og skal da ha selskapet hjemme. Vi har god plass uansett om det blir bra eller dårlig vær. Lurte en stund på å ha grillmat, men har bestemt oss for rømmegrøt og spekemat. Kommer til å ha "vanlig" tilbehør til spekematen (grønnsalat, potetsalat, loff osv) til de som eventuelt ikke liker rømmegrøt. Kaker til dessert. Pyntingen vil jeg gjøre så enkel som mulig, har sett noen nydelige blå servietter på en interiørbutikk, tenkte å bruke den fargen som utgangspunkt og ha hvite lys og hvite blomster og heller ha blå servietter. Invitasjoner har jeg tenkt å lage selv i Photoshop og fremkalle som vanlig bilder, da blir det veldig billig. Bordkort kommer vi ikke til å ha, alle skal få sitte der de ønsker, vil gjerne ha litt uformelt selskap. Takkekort er det mulig vi bestiller på kortshop.no, bestilte takkekortene fra bryllupet der og var veldig fornøyd med de. Blir i alle fall bra om orginalbildene er bra Lykke til med dåp, og håper du koser deg masse med veslegutten
mayaya Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #15 Skrevet 20. mai 2009 Heii!! Tusen takk og gratulerer selv Minsten ble jo såå fin i nyklærne sine da - takk! Vi brukte kortshop til invitasjonene forrige gang ja, enig i at de er bra! Hmm.. Rømmegrøt ja.. Høres bra ut. Lurer på om jeg får med mannen på det??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå