Gå til innhold

Ved et samlivsbrudd, går dette an?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan sambo "flytte" til foreldrene. Grunnen til at det er " " er at han pendler likevel så han bor på jobben mesteparten av tiden, er bare hjemme noen helger.

Så i praksis tenkte jeg å foreslå at jeg bor her hele ukene og annen hver helg med barna. Så har han barna annen hver helg, og da er han her, men jeg reiser vekk.

Grunnen til at jeg vil gjøre dette er at det nok vil ta lenge før vi får solgt, ja hvis vi får solgt =( Bor på en vanskelig plass, Og jeg håper da at vi kan betale videre på lånet i steden for å fryse lånet, betale renter og betale leie andre plasser i tillegg.

Det er jo en fordel for begge for det blir evnt mindre gjeld å dele hvis vi selger med tap og mer penger til begge om vi selger med overskudd.

Videoannonse
Annonse
Gjest Mylian blir trebarnsmor..
Skrevet

Skal dere fortsatt være kjærester?

Hvis ikke, så vet jeg ikke om du får noe overgangsstønad, men jeg vil tro at om han ikke bor hjemme så skal du vel få noe støtte og hjelp?

Skrevet

Nei ikke kjærester! Ikke luregreier!

Men som jeg skrev vil jeg da slippe ekstra utgifter på leie, og håper at sambo vil være med på å fortsette å betale på lånet siden det gir fordel til begge ved et evnt salg.

Men jeg vil da få vanlig støtte som enslig mamma, og vi kan gå til mekling ang barna osv.?

Skrevet

Litt på siden, men sett at du skulle studert i tromsø. du hadde jo vært alenemor selv om dere var kjærester. Alenemødre får jo støtte når de får seg kjæreste de bor sammen med..

Det siste vet jeg ikke, men jeg vil jo tro det? Det er jo ikke så lett å få solgt nå idag uansett. Dere kan jo gå til mekling osv og da tror jeg det vil telle, selv om dere betaler på et lån sammen...

Jeg syns i alle fall det høres rimelig ut slik du beskriver det! Har du sett på www.nav.no? Og sjekk aleneforeldredebatten, det ligger et innlegg der som er veldig informerende:)

Skrevet

Skal sjekke ut innlegget. Tusen takk for svar =) =)

Skrevet

Nå var jeg inne på nav og lette etter alenforsørgerdebatten he he =)

Gikk en liten stund før jeg forsto at det var her inne...

Trøtt idag =P

Skrevet

Hahahahaha ;-p

Skrevet

jeg syns det hørtes ut som en utmerket måte å ha det på jeg. det beste for barna er jo å få bo hjemme og slippe å bli dradd rundt omkring.men dere må jo ha et ganske godt forhold dere to da. ikke bare bare å gå rundt hverandre..

Vil tro at dem på meklingen vil syns det er det beste for barna også...

Skrevet

Dette er jo den aller beste løsningen for barna ved samlivsbrudd. De får være i ro og mor og far bytter på å være hos dem. Det som avgjør om du blir enslig forsørger, er hvor du og barna er folkeregistrert. Hvis du og barna har adresse i det som var felles bolig og far har adresse hos sine foreldre, er du enslig forsørger.

At han oppholder seg i felles bolig annenhver helg for å ha samvær med barna, og du ikke er der, gjør ikke dere til samboere. NAV eller andre offentlige etater har ikke noe med hvordan dere rent praktisk gjennomfører samværet.

Skrevet

Ja, hørtes jo helt ideellt ut uansett i forhold til barna ihvertfall!

Skrevet

bestevenninnen min og mannen hennes er separert nå og bor annenhver uke på hybel slik at barn og hund ikke skal måtte flytte. Iallefall ikke med det første. De kan ikke selge leiligheten uansett, markedet er jo på bånn. Tror det er litt slitsomt, men fungerer ganske bra. Men dette er også fordi de samarbeider utrolig godt og ikke er uvenner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...