Gå til innhold

Amming.. Offentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en ung mamma som har både ammet på kafe, kino, resturant, togstasjon, bussskur og på toget. Sikkert flere plasser også, som jeg ikke husker. Fikk sikkert noe rare blikk, men babyen min måtte jo ha mat. Skulle jeg ikke latt barnet mitt få mat da, bare for at det finnes mennesker som ikke klarer å se en pupp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan fint amme overalt. Bare dumme, dømmende, oppstucka mennesker tenker over det.

Skrevet

For å være helt ærlig, de dumme menneskene her er de som ikke klarer å fatte generasjons- og kulturforskjeller, men som insisterer på å blotte brystene overalt uten noen omtanke for omgivelsene. Det finnes mange lite hensynsfulle ammere der ute, og de burde faktisk skamme seg. Verden sentrerer ikke rundt dem og deres baby.

Ellers burde det selvsagt være greit å amme diskret offentlig.

Skrevet

Hvordan dikskre? Herregud... det er en pupp!! Og en baby får mat fra den... Hvis du eller noen som helst andre, ikke takler å se det, så burde dere holde dere innendørs hele året!

Skrevet

Jeg har ammet mange steder utenfor hjemmet og har aldri fått noen stygge blikk eller kommentarer. En del damer har smilt, noen har kommet med koselige kommentarer og sett litt lengselsfullt bort på oss som om de skulle ønske de hadde baby igjen. Men jeg har alltid brukt ammesjal eller passet på å ikke sitte med puppen synlig, da. Jeg satt på kafe en gang med ei som lufttørket puppen i det fri, og det syns jeg var over streken.

Jeg kommer til å gjøre det sånn med nestemann også. De som syns amming i seg selv er ekkelt er de som har et problem mener jeg. De må ha et forvaklet forhold til kroppen hvis tanken på at en baby får mat i nærheten gjør dem kvalme.

Skrevet

Det er en pupp ja, men pleier man og vise de til vanlig? Går ann og "gjemme" seg litt når man er ute blant folk.

Jeg kommer ikke til og glemme når det kom noen til kassa der jeg jobbet, med ungen på puppen. HALO! hva med og sette seg ned og amme ferdig isteden for og gå rundt og amme?

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Jøss...å amme er jo slik en naturlig flott ting. At noen har problemer med at folk ammer offentlig syntes jeg er en lite oppegående tankegang. Det er min mening!

Skrevet

Å amme offentlig synes jeg er uproblematisk så lenge det gjøres diskret.

Ja, amming er en naturlig ting. Det er forsåvidt eliminasjon også uten at jeg synes det er greit å gjøre offentlig.

Selv om mammaer synes amming er feiede flott så er det ikke dermed sagt at omgivelsene gjør det. Vi må alle ta gjensidig hensyn til hverandre...

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Hadde aldri brydd meg å ta hensyn til folk når det gjelder å amme. Det skader jo ikke folk å se en mor amme, ikke tror jeg folk blir så gæli lei seg og såret over det heller. Og sammeligne amming med å gjøre fra seg, er jo helt kokko

Skrevet

Vi har heldigvis kommet så langt her i livet at det ikke er så veldig mange som reagerer på amming eller lufttørking.

Jeg kan fint ta hensyn til andre mennesker, jeg kan reise meg på bussen, og jeg kan åpne døra, jeg kan holde støynivået nede, jeg kan rydde etter meg på cafe. Men man lar ikke være å amme barnet sitt for å ta hensyn til andre, skal jo ikke være helt selvutslettende heller.

De får se bort da, om de ikke vil se pupp.

Skrevet

Kan ikke skjønne at sammenlikningen mellom eliminasjon og ernæring er koko. For et spedbarn er det like naturlig å tisse/bæsje som det er å spise. Enkelte mødre er også av den oppfatning at selv om de synes det både er fint, greit, renslig og ikke minst naturlig så synes alle andre at det er like greit at de skifter bleier på cafebord. Noen av disse mødrene synes visst også at det er helt greit å legge igjen pakken til personalet under cafebordet...

Jeg mener at det er uproblematisk med offentlig amming. Men at man kan gjøre det diskret skjønner jeg ikke problemet med. Synes faktisk det er direkte ufint med de som drar frem brystet og holder det over spisebordet på restaurant. Jeg er ikke fintfølende, men ser liksom ikke faren med at mor kan ha en liten klut eller noe annet som dekker bort brystet tilgjengelig.

Og lufttørking synes jeg er direkte motbydelig. Hallo, skal mine såre bryster også bare kunne dras frem når det væsker fra dem?

De som mener at alle må tåle å se deres bryster, har de tenkt på om alle faktisk ønsker det?

Skrevet

Jeg ammet offentlig og kommer til å gjøre det neste gang også. Fikk helt fint til å amme uten å vise puppen eller noe særlig naken hud i det hele tatt. Brukte ammetopper og da gikk det veldig greit. I tillegg satt jeg meg ikke ved de mest synlige bordene i kafeen. Ikke bare for å ikke støte noen, men fordi jeg ville skjerme meg selv og barnet litt...

Jeg forstår ikke helt de som ammer med hele puppestellet ute og genseren nesten vrengt av kroppen, da skjønner jeg jo at enkelte reagerer...

Jeg er ikke begeistret for pupper overalt, men amming er helt greit!

Skrevet

Huff, synes det er så trist dette men at man ikke skal amme på offentlig sted!! Er jo helt tullete! En mor må da få kunne amme barnet sitt når det er sultent!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...