Gå til innhold

Bh størrelser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan hjelpe meg. Skal kjøpe meg ny bh, men finner ikke riktig størrelse. Jeg er jo litt kraftig,men ikke kjempestor. Var på h&m men fant bare opp til 80. A,B og C er vel selveste cupen? Og tallene er størrelse rundt kroppen?

Tror jeg bruker en B cup, men går de ikke opp til 85 eller 90?

Hvor får jeg kjøpt store bher? Har ikke store pupper, men ......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til et skikkelig undertøysmagasin og få dem til å måle deg, så du finner riktig størrelse.

Kan heller kjøpe billigere bh-er senere, når du vet størrelsen.

Men en god bh er spesielt viktig for hvordan du tar deg ut og hvordan klærne sitter på kroppen.

Skrevet

Anbefaler deg på det sterkeste å oppsøke en undertøysbutikk! Jeg mener at det er noe som rundt 70% av alle jenter som går rundt og bruker feil bh-størrelse! Du merker ENORM forskjell på bh'ene du får i undertøysbutikk, vs. de du får på f.eks H&M. Der kan de også måle hvilken bh.str du trenger. Både i omkrets og cup.... I omkrets skal du nok være mindre enn du tror;)

Du kommer ikke til å angre, og du får ALLE str. på undertøysbutikker, praktisk talt. Du har jo La Senza (liker ikke dem selv, men....) De er ikke dyre, men tror bare de har bh'er opp til 85 der. Ellers har du Change som fører ALLE størrelser, liker bh'ene der og de fleste koster et sted mellom 300-450, er ikke dyrt for skikkelig kvalitet akkurat;)

Lykke til!

Skrevet

Koster forresten ikke noe å få seg målt ordentlig i en skikkelig undertøysbutikk, og det er jo ikke noen kjøpeplikt heller. Så der kan du få riktig mål, og så lete etter din størrelse i vanlige butikker. Men det er store variasjoner, så du må prøve på alt!

Skrevet

HM har det dårligste utvalget i større størrelser, bhene der er laget for dem uten pupper... Av de litt billigere butikkene har bla Lindex mye bedre utvalg. Jeg har fått god hjelp til å finne riktig størrelse der også, men da lønner det seg å passe på å gå på dagtid i uka når de fast ansatte jobber, ikke på kveldstid eller i helgen når det bare er ekstrahjelper der.

Skrevet

hehe, ja mamma trodde hun var 90 b. og vi er ikke så langt ifra hverandre på str. Jeg bruker 80 e for å si det sånn... Jeg dro henne med på lindex og hadde henne å prøve andre str. Hun endte opp på 85 d, og den satt perfekt. Ikke for stram, men sklir ikke opp ryggen selv om man strammer skulderstroppene så man får heist puppene opp i riktig høyde:) Cupen skal sitte under brystene og ikke klemme på sidene (da er den for liten), og brystene skal ikke tyte ut på oversiden. De fleste går med BH-er som er for liten i cupen og for stor rundt kroppen. Og de centimetertallene som står f.eks på noen prøverom er jo veeldig ca, de var helt feil for meg. Jeg måtte likevel ha mindre tall og større cup enn det som stod for at den skulle sitte. Vil ikke anbefale noen å kjøpe BH på H&M, for de blir så løse og slappe etterhvert at de ikke passer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...