År og dag Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 ...enkelte grupper i samfunnet. Idag var det homofile. De diskuterte hvems feil det var dersom en av barna deres skulle vise seg å være homofil. Ble helt satt ut, og svarte litt spisst at det kunne hende barna deres mye verre ting i livet enn å være homofil. Det kommer hele tiden sånne kommentarer, som jeg har vanskelig for å forholde meg til. Blir like sjokkert hver gang, prøver forsiktig og diplomatisk å argumentere imot, men da startes bare diskusjoner som ikke er så trivelige. En annen dag vi var sammen var det en lang tirade om muslimer, og innvandrere har også fått passet grundig påskrevet. For ikke å snakke om alenemødre som snylter på staten, og alle som er sykemeldt helt uten grunn. Barna er jo tilstede, og jeg ønsker ikke at barna mine skal få slike holdninger. Hva ville dere ha gjort? Bortsett fra dette er de veldig hyggelige mennesker...
Gjest Skrevet 19. mai 2009 #3 Skrevet 19. mai 2009 Spør om de er så perfekte selv? Blir det utrivelig kutter du dem ut.
petite fleur Skrevet 19. mai 2009 #4 Skrevet 19. mai 2009 Hvorfor er dere venner med disse folkene? Greit at man ikke kan velge sin familie, men disse vennene hadde jeg gitt sparken.
År og dag Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. mai 2009 Vi har vært i samme omgangskrets lenge, det er først det siste året jeg har lagt merke til dette. Leit at det er sånn, ungene våre leker godt sammen.
År og dag Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 19. mai 2009 Kanskje teit spørsmål, men hvordan gir man dem sparken?
petite fleur Skrevet 19. mai 2009 #7 Skrevet 19. mai 2009 He he, å gi noen sparken er jo mest et tulleuttrykk da :-) Men jeg ville nok sagt at jeg orker ikke å sitte å høre på sånne uttalelser. Hvis du synes det blir ubehagelig og litt for bardus, kan man jo la være å ta kontakt og ha fryktelig mye å gjøre de gangene de tar kontakt for å finne på noe.
AnonymeAnine Skrevet 20. mai 2009 #8 Skrevet 20. mai 2009 Jeg ville sagt at jeg synes synd på trangsynte mennesker fordi de går glipp av så mye.
-MtG- Skrevet 20. mai 2009 #9 Skrevet 20. mai 2009 Jeg synes du neste gang de sier sånt skal ta det opp med dem. Si at det er helt greit at de har sine meninger, men at du ikke finner deg i at de sier stygge ting om andre når barna dine er i nærheten.
2søtesmåh Skrevet 20. mai 2009 #10 Skrevet 20. mai 2009 Sagt det rett ut som det er..At jeg ikke tolererer å høre slike ting,- at de derfor ikke får snakke nedsettende om andre mennesker pga "rase", religion eller sexualitet så lenge jeg er der.. Snakker selv stygt om grupper, er ikke det,- men da går det ut på fanatiske religiøse uansett religion, seksuelle lyster som ombefatter en part som blir utnytte/misbrukt uten å kunne forsvare seg (det være seg barn, psykisk/fysisk handicappede, døde, dyr)..så er nok ikke perfekt selv, men sånn er det nå bare.. Innvandringproblemet,- om vi kan kalle det et problem,- er vel den enkleste sak i verden å løse...De folk som kommer hit som innvandrere, asylsøkere eller flyktninger må få det så godt i hjemlandet sitt: nok mat, klær, sted og bo, ikke forfulgt ikke noe krig,- at de ikke TRENGER å flytte fra landet sitt..
mamarama og lille banan Skrevet 20. mai 2009 #11 Skrevet 20. mai 2009 huff, ikke trivelig. men er enig med MtG her. jeg ville sagt at jeg ikke liker at de stigamtiserer enkelte samfunnsgrupper og henger de ut foran barna mine. jeg vil ikke at de skal få sånne nedsettende holdninger om andre. hadde de ikke skjønt "hintet" hdde jeg nok trukket meg unna. jeg er så "heldig" at jeg har en mor som snakker på denne måten hele tiden, så jeg vet hvor slitsomt det kan være. jeg kan ikke stenge henne ute pga det, hun er jo faktisk moren min. men er det bare bekjente så hadde jeg nok sparket de, ja
Verdens tøffeste mamma Skrevet 20. mai 2009 #12 Skrevet 20. mai 2009 Jeg vet så altfor godt hva du mener. Min mann har et familiemedlem som er akkurat lik.. Og hun slenger med leppa om de utroligste ting og blir veldig overrasket hver gang hun opplever at noen er uenig med henne.. Eksempel på 17. mai: Ja, det var jaggu mange utlendinger i dette toget. Greit nok at de ikke har det så godt der de kommer fra, slipp for Gud skyld ikke flere inn i landet her nå. Nå har vi nok av slike her.. Vi kan godt hjelpe, bare vi hjelper dem i sitt eget land.. Er det rart vi har kriminalitet i Norge? Med så mange sånne her?? (og så ler hun så rått..) Og blir like overrasket hver gang noen viser at de ikke er enig med henne.. Folk må i grunnen mene akkurat hva de vil for meg, men når de uttrykker seg slik med små barn tilstede.. Da reagerer jeg.. Jeg hadde gitt vennene dine beskjed om at dere er såpass uenige om slike ting at du ikke orket å høre på dette...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå