Gå til innhold

Hjelp! Lite melk på kvelden!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

snuppa sover fra 20.00 til 06.00.

Jeg er livredd for å miste melken, og det begynner å bli lite på kvelden.

Prøver å pumpe meg før jeg legger meg i 23 tiden, men det kommer ikke mer enn 15 ml...........

Kan det hjelpe med sånn nesespray eller ammete??

Er dette på resept? Hvor får man kjøpt det?

Videoannonse
Annonse
Gjest yrild
Skrevet

Hei :-)

Nå vet jo ikke jeg hvor gammelt knøttet ditt er eller hvorfor du pumper på kvelden, men det er jo veldig vanlig å ha lite melk på kvelden. HS her sa at det var for at babyen skal få i seg ekstra mye av den "innerste" fete melken for å sove bedre...

Nesesprayen må du ha resept på, men ammete får du kjøpt på helsekosten.

Lykke til og forsøk å ikke stresse :-)

Skrevet

Det er vel vanlig med lite melk på kvelden. Det er uansett garantert mer melk enn det du klarer å pumpe ut. Selv får jeg på det meste bare ut 60 ml med pumpe, men jenta mi har vokst seg stor på bare mm helt til hun ble 6 mnd, og fikk grøt også. Det jeg har oppdaget, er at jeg får mindre melk, når jeg bekymrer meg for at jeg ikke har nok. Det øyeblikk jeg synes jeg har mye melk, så har jeg det. Tankens kraft vet du:) Jeg har også pumpet på kveld, og ammet ekstra på natt for å øke melkemengden, men egentlig fungerer det mest med null bekymring, og mer søvn:)

Skrevet

Ja kanskje jeg bare skal la det stå till og ikke bekymre meg.

Det var helsesøster skjønner dere som sa at jeg burde pumpe en gang i løpet av nattet fordi hun sover gjennom. For å opprettholde melkeproduksjonen.... da tenkte jeg at det var greit å gjøre det før jeg la meg for ikke å måtte stå opp på natten, men det kommer jo ikke noe.

knøtten er 3 mnd.

Men hun har jo sovet gjennom den siden hun var 2 mnd uten at jeg har pumpet, og melken er jo fortsatt her:-)

Gjest yrild
Skrevet

Jeg tror ulike HS sier så mye forskjellig...

Følg magefølelsen din du :-)

Tror også at søvn og så lite stress som mulig er det beste for produksjonen!

som hun over her sier, det du får ut ved pumping og det barnet klarer å suge i seg er jo uansett ikke den samme mengden :-) Babyer er milevidt fra pumpene :-)

Skrevet

Hei!

Min sønn (3 mndr) har sovet frem til 05.30 siden han var ca. 1 mnd gammel. Han legger seg mellom 19.00 og 20.00, ikke ulikt babyen din.

Jeg pumper meg før jeg legger meg (ca. 22.00), og gir det på falske for å toppe opp ammingen før han legger seg dagen etter. Grunnen til at jeg gjør det er at jeg har fryktelig lite melk om kvelden. Det er visst normalt, men hos meg begynner kvelden gjerne rundt 15.00, og jeg har ikke en sjanse å få han tilfreds på bare amming etter kveldsstellet.

Det varierer veldig hvor mye jeg får ut når jeg pumper meg: en god dag kan jeg få 140 ml, på en dårlig dag (om jeg er stresset og trøtt, hvilket er ofte tilfelle) får jeg knapt 20 ml. Jeg hopper av og til over en kveldspumping når jeg er altfor trøtt.

Jeg har pumptet veldig mye den 1. uken etter at Trollet var født, da han måtte ligge på nyfødtavdelingen og få mat delvis med sonde og delvis med pupp. Det er helt normalt å ikke få like mye ut med pumpe som ved vanlig amming, og noen får mer enn andre med pumpen.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...