Gå til innhold

Noen tips mot rastløse ben?? Blir sprø snart!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så rastløse ben at det er helt fælt, skikkelige rykninger hele dagen, og om mulig enda værre når jeg blir trett.. Noen som har noen triks på lur? Jeg har prøvd ull på bena, men det hjelper ikke..

Tror jeg donerer dem bort snart..! :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet hvordan du har det! Jeg begynte med magnesium og støttestrømper. Vet ikke hva av de som hjalp mest men er mye bedre nå! Støttestrømper er spesilt nyttig hvis du vet at du kommer til å ha en hektisk og aktiv dag. Magnesium tar jeg hver morgen uavnhengig av hva jeg skal gjøre. Jeg tenkte også å kjøpe venebalsam som de har på helsekost, men etter som jeg ble så mye bedre har jeg ikke gjort det. Så altså støttestrømper, magnesium og eventuelt venebalsam er mine tips.

Skrevet

Definitivt akupunktur og evt magnesium i tillegg. Bør tas i samråd evt.

Skjønner godt du blir sprø, men vent litt med det, råd finnes;);)

(gå da til en godkjent akupunktør. www.akupunktur.no)

Lykke til!

Skrevet

det kan hjelpe litt å sette beina i en bøtte med kaldt vann også... det funker på meg i alle fall! Lykke til!! :)

Skrevet

Tusen takk for svar og gode råd! :) Alt skal prøves! :)

Skrevet

Huff, har dette problemet enten jeg er gravid eller ikke.. Men MYE verre i svangerskapet.

Har vel egentlig funnet ut at ingenting hjelper godt, annet enn hvile og legge beina opp.

Nå har jeg begynt å få ødemer i beina om kveldene og har begynt med støttestrømper. Har veldig god effekt på ødemene, og har ikke vært plaget med restles legs på ei stund:)

Har bare 4 uker til termin:)

Skrevet

Ingen gode tips, men litt trøst. Prøvde selv magnesium, hvitvask og støttestrømper uten hell. Jeg har problemer selv når jeg ikke er gravid, men ble jo 10 ganger værre da.... men.... sånn ca halvveis ga det seg veldig igjen. Nå er jeg ikke mere plaget enn jeg var før jeg ble gravid, og jeg har lest om flere hvor det har bedret seg etter hvert. Så mens du prøver triksene kan du jo trøste deg med at det kanskje ikke varer hele svangerskapet uansett - hvis du er heldig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...