Gå til innhold

Noen her som jobber i helsesektoren??


Mille;o)

Anbefalte innlegg

Hei, jeg jobber selv i hjemmesykepleien og begynner å merke nå at dette tar på.. Er i uke :23 nå, men synes det er alt for dårlig tilrettelegging !!! Har fortsatt full liste med tunge stell. Kommer bla nå fra en kveldsvakt, det tar fler timer før man roer ned kroppen etter jobb for så å stå tidlig opp i morgen tidlig for å komme seg på dagvakt.....

Lurer på om det er flere som jobber i helsesektoren her og hvordan går det med dere???

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei, jeg jobber oxo i hjemmesykepleien, og det begynner og bli tungt nå, er i uke 25 jeg da:) men har ikke førerkort, så går bare på innerute og d er tungt med så mange tunge pas.. huff, jeg har oxo begynt og få bekkenløsning., så blir nok ikke så lenge før je må "kaste inn håndklet":) klem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er sykepleier og ble gravid i oppsigelsestiden på min forrige arbeidsplass. Fikk tilbud om å komme tilbake til min tidligere stilling i hjemmesykepleien. Dette var selvfølgelig svært generøst, men når jeg satt meg ned og forestilte meg hvordan det skulle bli å gå tilbake til hverdagen med tunge stell og stress, så innså jeg fort at dette var uaktuelt. Jeg har nå meldt meg arbeidsledig og må si at det er et av de klokeste valgene jeg har tatt. Merker at kroppen reagerer veldig på stress, med smerter i magen og stigende blodtrykk. Mitt råd er altså å ta vare på dere selv. Det er ingen som er tjent med at dere er helter nå og tøyer kroppene deres til ytterste grense. Tenk på at alle ledd er mer tøyelige og at det er lettere å pådra seg belastningsskader i rygg og skuldre. Krev tilrettelegging og si med klare ord at alternativet er sykemelding! Svangerskapet skal være en positiv opplvelse og det er ikke meningen at man skal jobbe på seg plager som bekkenløsning og utmattethet. Hehe, nå høres jeg ut som ei skikkelig kvinnesaksforkjemper her...

Lykke til til dere begge to og ta vare på dere selv og babyen i magen.

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jobber som sykepleier på sykehus. Jeg har den siste måneden bare jobbet 50 %, og det fungerer bra. Sliter litt med lavt blodtrykk, og da jeg jobbet 100 % hadde jeg ikke overskudd til noe annet etter at jobbdagen var over. Har også fått det tilrettelagt slik at jeg slipper å gå fra aftenvakt til dagvakt. Er heldig å har en veldig forståelsesfull sjef :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg jobber som sykepleier på sykehus. Er fast ansatt i sykehusets vikarbyrå i 75 % stilling. Spurte om å få 100 % da jeg fant ut at jeg var gravid, men nei. (Kan jobbe masse ekstravakter, men er jo mer trygghet i 100 % stilling synes jeg).

 

Har jobbet mye rundt på forskjellige poster og som vikar blir man ofte satt til tunge pasienter osv. Så til slutt gikk ikke det mer. Jeg har kun vært borte 3 dager fra jobb siden jeg fant ut at jeg var gravid (+3 uker ferie/avspassering i mars). Jeg begynte å slite veldig med ryggen og bekkenet i påska og var helt utslitt hele tida.

 

Nå har jeg fått fast "plass" på en avdeling uten mye løft og stell (er på forrommet til en operasjonsstue). Her får jeg så mange vakter jeg vil, men de har jo ikke åpent i helgene og helligdagene og det er kun dagvakter så jeg mister jo endel tillegg på dette. Men så klarer jeg å jobbe 3-5 vakter i uka så det går vel kanskje opp i opp. Selv om det ikke er så tungt arbeid er jeg ofte dønn sliten når jeg kommer hjem og sover gjerne 1-2 timer etter jobb.

 

Når jeg er i uke 30 stenger de her for sommeren så da håper jeg på å bli sykemeldt hvis ikke arbeidsgiver finner noe annet jeg kan gjøre, for det er uaktuelt å gå tilbake til sengepost når kroppen sier stopp. For min egen del som ikke har opptjent full ferie i år så sier jeg gjerne ja takk til 100 % sykemelding jeg altså, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vikar i hjemmetjenesten, og jobber da både som pleieassistent og som hjemmehjelp, alt ettersom hvor det trengs.. kjenner det begynner å ta litt på, spesielt siden jeg ikke har noe fast stilling, og ikke går i et fast vikariat. uansett har de sånn mangel på folk at jeg har gått minimum 80, stort sett 100% de siste månedene. de er ganske flinke til å ta hensyn, og jeg slipper stort sett de aller tyngste pasientene, men når vi er stort sett i hvertfall en for lite på jobb ca hver dag, er det jo klart at det blir travelt og utrolig stressende, når brukerene må bli "omfordelt" rundt på allerede fullstappete programmer.

 

men må si jeg gleder meg til sommerturnusen begynner, for da vet jeg når jeg skal jobbe, og blir satt opp i ca 75% stilling. blir enklere å si nei til eventuelle vakter over det da, siden jeg må tenke på å ha litt energi til overs til snuppa som blir 2 i juni.. nå er det bare såvidt det går, kjenner jeg oftere og oftere går bare på "reservetanken". kanskje ikke så rart når det i blandt blir syv arbeidsdager i strekk, to dager fri, så flere dager i strekk på jobb igjen...

 

renholdsdelen e jo ikke akkurat å foretrekke nå den heller, har hatt tre renhold både mandag og tirsdag, og to i dag, og kjenner jeg stivner veldig til på kvelden og får av en eller annen grunn vondt i lårene når jeg vasker.. :s litt rart.. :) men må bare fortsette foreløbig, ved neste kontroll nærmer jeg meg uke 30, og da vil jordmor jeg skal begynne å tenke på å kutte kraftig ned på jobbingen, for det er klart det er tungt..! får i allefall permisjonspenger denne gangen, og sier meg fornøyd med det..! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Er Vernepleier jeg da, og jobber i boveiledningstjenesten. Er 23+3 på vei. Jobber 40 % og har svangerskaps penger i 60 %.

Jobber egentlig endel med utaggering og selvskading, men de er "tilrettelagt " bort i 60 % nå. Begrenser seg litt etter hvert hvem jeg kan jobbe på/med. I kommunen som jeg jobber er det ansatt en jordmor i 50 % stilling som ivaretar "oss gravide" i forhold til tilrettelegging. En kjempe ordning som gjør at det er lettere for meg å stå lengst mulig i jobben min :-)

Vi har også noen tunge løft på jobben, men etter sist samtale med jordmor har jeg fått beskjed om å ikke jobbe på den brukeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det er flere av oss=)) tok vist feil av ukene mine jeg , er i uke 24 nå termin:16.09.09. Hadde også dagvakt i dag og etter en liste på over 6 timer (regner ikke med kjøring) tror nok jeg at jeg kommer til å dra til legen en tur i morgen for og forklare henne hvordan det står til på jobben, håper jeg i værtfall slipper unna med kvelder =)) men vi får se...

 

Klem =))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...