Gå til innhold

Noen her som jobber i helsesektoren??


Mille;o)

Anbefalte innlegg

Hei, jeg jobber selv i hjemmesykepleien og begynner å merke nå at dette tar på.. Er i uke :23 nå, men synes det er alt for dårlig tilrettelegging !!! Har fortsatt full liste med tunge stell. Kommer bla nå fra en kveldsvakt, det tar fler timer før man roer ned kroppen etter jobb for så å stå tidlig opp i morgen tidlig for å komme seg på dagvakt.....

Lurer på om det er flere som jobber i helsesektoren her og hvordan går det med dere???

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei, jeg jobber oxo i hjemmesykepleien, og det begynner og bli tungt nå, er i uke 25 jeg da:) men har ikke førerkort, så går bare på innerute og d er tungt med så mange tunge pas.. huff, jeg har oxo begynt og få bekkenløsning., så blir nok ikke så lenge før je må "kaste inn håndklet":) klem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er sykepleier og ble gravid i oppsigelsestiden på min forrige arbeidsplass. Fikk tilbud om å komme tilbake til min tidligere stilling i hjemmesykepleien. Dette var selvfølgelig svært generøst, men når jeg satt meg ned og forestilte meg hvordan det skulle bli å gå tilbake til hverdagen med tunge stell og stress, så innså jeg fort at dette var uaktuelt. Jeg har nå meldt meg arbeidsledig og må si at det er et av de klokeste valgene jeg har tatt. Merker at kroppen reagerer veldig på stress, med smerter i magen og stigende blodtrykk. Mitt råd er altså å ta vare på dere selv. Det er ingen som er tjent med at dere er helter nå og tøyer kroppene deres til ytterste grense. Tenk på at alle ledd er mer tøyelige og at det er lettere å pådra seg belastningsskader i rygg og skuldre. Krev tilrettelegging og si med klare ord at alternativet er sykemelding! Svangerskapet skal være en positiv opplvelse og det er ikke meningen at man skal jobbe på seg plager som bekkenløsning og utmattethet. Hehe, nå høres jeg ut som ei skikkelig kvinnesaksforkjemper her...