Minnie Mom Skrevet 19. mai 2009 #2 Skrevet 19. mai 2009 Mener du kjeksbunnen? Den trenger da ikke avkjøles? Ikke sånn som jeg lager kaka ihvertfall.. ) Eller mener du fyllet før du har på gelelokk? I så fall aner jeg ikke, bruker aldri gelelokk.
Gjest Skrevet 19. mai 2009 #3 Skrevet 19. mai 2009 Til du er ferdig med å lage fyllet. Smøret binder bunnen når det avkjøles og stivner, og det skjer nokså fort.
Gjest Skrevet 19. mai 2009 #4 Skrevet 19. mai 2009 Om du mener gelelokket så gjelder det samme der ... når du er ferdig med ostefyllet setter du kaka i ovnen, lager 1 pk gele, når den har begynt å tykne/stivne har ostemassen tyknet såpass at den tåler geléen.
Gjest Skrevet 19. mai 2009 #5 Skrevet 19. mai 2009 ååå, du setter IKKE kaka i ovnen, den skal i kjøleskapet ... memo til tingeling_80: gå og legge seg nå ,-)
Mom2Two Skrevet 19. mai 2009 #6 Skrevet 19. mai 2009 Jeg bruker å ha kjeksbunnen i kjøleskapet minst en time eller to. Hvis ikke kan den bli klissete når man tar på ostefyllet. Gelèlokket tar jeg på noen timer etter det igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå