Hanne31 Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 Da jeg skulle legge gutten vår i går kveld falt vi ned trappa hjemme hos oss. Vi falt ganske hardt men heldigvis ser det ut til å ha gått bra med lillegutt, bare noen risp og en blåkul i panna. Etter at vi hadde sjekket at alt hadde gått bra med gutten vår så begynte jeg å tenke på magen. Har ikke blødd eller hatt vondt men synes dere jeg burde få sjekket det? Har første time til lege i neste uke, men tenker som så at har det skjedd noe så er det vel ikke noe å gjøre med det allikevel. Hva hadde dere gjort? Det var et ganske hardt fall. Er ca 10 uker på vei.
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 19. mai 2009 #2 Skrevet 19. mai 2009 jeg vil tro at det gikk bra, i og med at du er såpass kort på vei, så har nok babyen blitt skånet for trøkket- verre om du var lengre på vei, da babyen kunne ha "slått seg" gjennom magen.. men nå ligger den jo dypt der inne beskyttet av bekkenet ditt også. Du kan jo be om en ultralyd, forklare at du fallt osv- eventuellt ta en privat ultralyd for å se på nurket ditt:) jeg tok ul i uke 11, for moro skyld- betalte 500kr, så det var ikke avskrekkende dyrt. Så bra at det gikk bra med gutten din! det er skummelt å falle i trapper, nå må du være forsiktig fremover da!!! (med en moraliserende pekefinger og brillene strengt ned på nesen)
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 19. mai 2009 #3 Skrevet 19. mai 2009 av erfaring så har jeg kontaktet føden tvert.. ville ikke ha gått og bekymret meg..
Snuppa & llillebror Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 Jeg falt på isen i vinter med snuppa på armen, landa på halebenet liksom og gjorde innmari vondt. Gikk "stivt" i 2-3 dager etterpå. Ringte føden, var på kontroll og alt var bra. Dette regna de også med på forhånd sidenjeg bare var i uke 23 sa de da...så tror ikke du skal bekymre deg altfor mye. Men hvis du gjør det likevel, så ring å hør med de!
second_time Skrevet 20. mai 2009 #5 Skrevet 20. mai 2009 I mitt første svangerskap falt jeg ned en lang kjellertrapp. Jeg var blå, gul, lilla og blå på rumpa i flere måneder etterpå. Jeg ringte en venn umiddelbart etter fallet som er lege. Han sa at så sant du ikke blør eller har menssmerter, så har fosteret det helt fint :0) Høres ut som også din lille spire har det bra også :0)
Mammarama=) Skrevet 20. mai 2009 #6 Skrevet 20. mai 2009 Jeg falt også ned trappa for et par uker siden, var rundt uke 31 da. Var mørbanket på hele baksiden, men slo meg heldigvis ikke i magen.. Ringte da til føden, og siden jeg ikke hadde vondt i magen eller hadde noe blødning, ble vi enige om å se det an..Og det gikk bra med oss. Men er jo veldig skummelt når en har en liten i magen...
erteposen + 4 Skrevet 20. mai 2009 #7 Skrevet 20. mai 2009 Hadde du vært langt på vei skal en i alle fall ringte til fødested, 26 uker+. Jeg tryna skikkelig på ski 12 uker på vei, og som de sa: det er ikke noe vi kan gjøre fra eller til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå