Northernlights Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 På skolene her vi bor må ungene ta prøver i flere fag på slutten av skoleåret, og består de ikke prøvene, må de gå om igjen klassetrinnet. Surt om han ikke består matten, og må gå om igjen 5.klassen, sønnen min. Gammeldagse, hårda bud! Ok, de får en sjanse til om de stryker en gang. Men stryker de 2 ganger, da må de gå om igjen klassetrinnet. Nervøs på vegne av gutten.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 Oi, kanskje en fin måte å sjekke at de har lært det de skal i løpet av skoleåret, men ja, hårde bud...
yasmina Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 Litt av det samme her, man må ha over 70 % på eksamen for å forsette...Ikke greit. Nå er ikke mine unger store nok til det enda, men det kommer jammen meg fort nok. Tro du han stryker da ? Er det noen som kan hjelpe han å øve kanskje ?
Northernlights Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. mai 2009 Jeg tror ikke han stryker. En lærer har vært så grein at hun har tatt ekstraundervisning for alle som trenger det, etter skoletid. Pluss en halv lørdag ;o) Ikke populært for ungene, men jeg meldte han på likevel. Bare mattematikk, det... Han lærte mye! Jeg tror det skal gå bra. Han sitter vel og tar prøven akkurat i dette øyeblikk, og jeg er veldig nervøs på hans vegne... Han har hatt vansker med matte hele tiden. Men vi får tro det går fint.
Northernlights Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. mai 2009 grein? hvor kom den N`en fra? hehe. Grei!
yasmina Skrevet 21. mai 2009 #6 Skrevet 21. mai 2009 Da hoeres det jo greit ut, men jeg skjoenner hva du mener. Det er jo ikke noe kjekt aa dumpe,bytte klasse,venner osv ? Hvordan er statestikken hos dere da, mange som dumper ? Da jeg gikk vidergaaende var det en alderspredning paa 4 aar i klassen min, fra de som hadde begynt tidlig til de som hadde dumpet 3 ganger....
Northernlights Skrevet 31. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 31. mai 2009 Det gikk ikke så greit, gitt. Så det blir sommerskole :o/ Jeg er så lei av alle disse reglene rundt dette her, spesielt for barn med LD. Mattematikken som gjorde utslaget. Vi får bare stå på, og satse for fullt, og være positive. Så blir det vel en råd.. Nei, ikke mange som dumper eller som går om igjen et klassetrinn, de strekker seg langt. Og derfor blir det tilbud om sommerskole. Det er jo ikke hele sommeren, og ikke hele dagen. Heldigvis. Håper de har gode lærere som ser hvor han virkelig trenger ekstra hjelp og støtte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå