Alba44 Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 Og hvordan gikk overgangen til seng nr 2? Gutten min er snart 2 år og har fortsatt sprinkelseng. Vi har en vokseseng som han skal få som seng 2, men vet ikke helt når det blir aktuelt.. Han har på seg en tynn nattpose om natta ( ligger alltid oppå dyna), så kommer seg ikke ut av sprinkelsenga. Vil gjerne høre erfaringer
AneB Skrevet 19. mai 2009 #2 Skrevet 19. mai 2009 Hun var ca 2. Gikk overraskende bra, og det syns jeg de aller fleste sier. Hun har ikke vært utav senga en enste gang etter å ha blitt lagt. Nesten så jeg blir litt kristen, hehe
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 19. mai 2009 #3 Skrevet 19. mai 2009 2 mnd før hun var 2 år. Gikk veldig bra i begynnelsen, men nå, etter 3,5 mnd tuller hun mye og står opp 100 g om kvelden.
Alba44 Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. mai 2009 Hehe, ja, det er kan vel bli litt tøys med ny seng, ja.. Flere?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 19. mai 2009 #5 Skrevet 19. mai 2009 3,5 var snuppa her. Hun trivdes godt i senga si, og kravlet heller ikek utav den, så vi byttet først når lillebror flyttet inn i magen. Da fikk hun nytt "storesøsterrom" med stor seng og full pakke - gikk helt strålende. Tok lang tid før vanen med å bli "hentet" fra senga gav seg, så hun ropte og ventet til vi sa "jammen du kan jo bare gå ut av senga selv" om morran ;o) ...vi har nok vært i tregeste laget med å bytte ut sprinkelsenga, ja ;o)
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 19. mai 2009 #6 Skrevet 19. mai 2009 Kommer til å ha den så lenge som mulig. Den dagen hun deiser i gulvet fordi hun har kommet seg ut av den vil vi nok bytte ) Hun er 19 mndr
=Mina min og mej= Skrevet 19. mai 2009 #7 Skrevet 19. mai 2009 Yaddaline : GODT å høre at andre har ventet litt lenge også. Jeg har ei jente på 2 år og 7 mnd som enda ligger i sprinkelsenga, men det er vel mer pga plassmangel.. Mangler en mill for å få meg større leil
Alba44 Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 19. mai 2009 Det er det jeg har tenkt også; så lenge han ikke krabber ut av senga så haster det ikke. Men; har jo lyst å finne frem til voksesenga også da
År og dag Skrevet 19. mai 2009 #9 Skrevet 19. mai 2009 Eldste var 2 år og 4 mnd. Mellomste sover fortsatt i sprinkelseng, er 20 mnd, og tviler på vanlig seng lar seg gjøre enda, han turner i sprinkelsenga si og snur seg alle veier i løpet av natta. Aldri vært plaget med at de har klatret over sprinklene, opplevde også som noen over skriver at eldstemann i begynnelsen ikke skjønte at han sov i vanlig seng, og at han bare kunne stå opp og forlate sengen selv. He, he.
camilla^ Skrevet 19. mai 2009 #10 Skrevet 19. mai 2009 Begge ungene var rett rundt året. Hun eldste brukte bpde sprinkelseng og vanlig seng. Sovnet hun ikke i sprinkelsenga (som ikke var så ofte) ble hun lagt lagt i vanlig seng. Jeg syns det var best å ha henne i sprinkelsenga, men det var nok mest pga at jeg ikke var redd hun skulle ramle ut. Hun minste krabbet ut av sprinkelsenga tidlig, så da ble det kjapt ny seng.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå