Gå til innhold

Lar dere de små sove på magen,

Anbefalte innlegg

Skrevet

når de har begynt å legge seg i den sovestillingen de selv ønsker eller snur dere de på rygg, og hvordan holder dere de i den stillingen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

.. ingen som vil svare på hva dere gjør? :)

Skrevet

jeg lot lillegutt sove på magen....men det var på dagtid når han var noen få uker(han hadde kolikk så det var den eneste måten han fikk sove på)

Men når dattera mi var mindre så lå hun ofte på magen,hun snudde seg sånn selv iløpet av natta...i begynnelsen så våknet jeg og snudde hun tilbake på ryggen,men alltid når jeg våkna om morningen så sov hun på magen hehe :)

Skrevet

Lillegutt har kolikk og er stort sett kun på magen han roer seg, så ja, han får sove på magen... skulle selvfølgelig helst sett at han ville ligge på ryggen, men er ikke så greit å styre det...

Skrevet

Min jente har siden hun var et par uker gammel nektet å sove på ryggen. På dagtid når jeg er våken lar jeg henne sove på magen. Om natten sover hun på siden. Hun er 7 uker nå. Når hun blir så stor at hun klarer å finne liggestillingen selv, kommer jeg til å la henne ligge slik hun vil. Og jeg regner med at hun foretrekker å sove på magen..

Skrevet

Jenta mi er 7 mnd og har ei stund lagt seg selv i den stillingen innimellom. Er jo litt bekymret fordi det ikke er anbefalt at de ligger sånn, men hun snur seg jo selv, og flytter seg jo bare hvis det er ubehagelig eller vanskelig å puste. Har valgt å la henne sove som hun vil, for ellers må jeg jo sitte våken og overvåke henne hver natt i tilfelle hun snur seg.

Skrevet

Gutten min er snart 8 mnd, og har i det siste snudd seg på natten og sovet videre på magen. Har latt ham ligge slik jeg.... Som du sier - man kan jo ikke overvåke dem.....

Skrevet

Jenta mi er 8 mnd og har siden hun var ca 5 uker ligget på maven eller siden om det var det hun ville. Hun var tidlig sterk i nakken og holdt da hodet sitt oppe og klarte da å snu det fra side til side. Når hun ikke kunne snu på seg selv så snudde jeg henne etter at hun hadde sovnet om jeg lot henne sovne på maven

Skrevet

Min gutt sover på magen, har latt han gjøre det fra første uka, og har gått til innkjøp av babysense pustealarm. Da sover han godt, og er helt trygg :) Han sover flere timer i strekk på natta (hvis han ligger på ryggen eller på siden våkner han etter en-to timer).

Skrevet

Gutten vår begynte nemlig for et par-tre uker siden å snu seg til magen etter at han hadde sovnet.. Og vi la han på siden eller ryggen om-og-om igjen. Han snudde seg!! Han har alltid vær glad i å sove på siden, så vi prøvde å legge han i den stillingen heller - men igjen, snudde han seg til magen. Og gjør det hver gang han skal sove nå.. Han er jo litt over 7 mnd, og klarer selvfølgelig å bære hodet selv, rulle rundt osv, men blir jo litt små-bekymra for han når han ligger på magen likevel.

De siste dagene har vi latt han ligge slik han ønsker da, og han sover enda bedre enn før :o) Virker på dere som om deres små også sover bedre i den stillingen de ønsker, og vet jo med meg selv at jeg sover jo best i min yndlingsstilling.. Så, må vel bare la han ligge slik :) Venne meg til det at det er ikke alt man kan styre som foreldre :)

Skrevet

Då småen plutseleg fann ut at det å sove på magen var stas (ca 2mnd etter at han hadde lært å snu seg), lot eg han berre ligge sånn. No legge eg han ned i senga på magen som regel, for det er slik han vil ligge, og då slippe eg at han kavar unødig før han sovnar.

Skrevet

Har lest at når de klarer å snu seg selv, så er det ikke vits i å drive å snu på dem om de legger seg på magen, så ja jeg lar hun sove på magen. Syns det er en lettelse å liksom "ha lov" til å la henne sove slik nå, for hun sover absolutt best på magen i forhold til på ryggen.

Hun varierer litt på natten... ligger litt på rygg, litt på siden men mest på magen. Når jeg legger henne legger jeg henne på magen.. da sovner hun fortest.

Skrevet

Jenta mi er 9 mnd og de siste ukene har hun sovet mye på magen. Jeg legger henne på ryggen, tidligere snudde hun seg kun til siden og sov slik, men nå havner hun som regel som en ball nederst i senga eller på magen med hodet ned i madrassen. Hehe. Så søt altså. Jeg har prøvd å snu henne men hun er straks tilbake i mageleie. Synes ikke det gjør noe, hun er jo veldig mobil og jeg er sikkert på at hun snur seg selv om det blir ubehagelig.

Jeg hadde nok ikke vært like rolig for det om hun kun var noen uker gammel, men man må nesten gjøre det som funker best for sitt eget barn :)

Skrevet

Frøkna mi har sovet på magen fra dag en, både på natten og dagen. Da hun ble født, hadde hun ett hull i hjertet som gjorde at hun ble lagt på respirator og overvåket 24 timer i døgnet. De lot henne sove på magen der, for det var tydlig at det var slik hun trivdes best. Så da hun ble skrevet ut, hadde hun dette innarbeidet og da fortsatte vi med det. Hadde igrunn ikke mye valg, så fort hun ble lagt på ryggen, våknet hun etter max 10 minutter og roet seg kun på magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...