xxxJulianexxx Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 Begge gutta mine har fått vannkopper. Kanksje like greit, så blir vi ferdig med det. Men hvor mange dager fortsetter det å komme nye vannkopper før det stopper opp egentlig? Det blir liksom bare flere og flere. Og når kan de gå i barnehage og på skole igjen? Ingen av dem er spesielt syke.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. mai 2009 #2 Skrevet 19. mai 2009 her tok det nesten 2 uker, men det var vist uvanlig at det tok så lang tid. jeg har 2 flasker med hvitvask om du vil ha og bor i nærheten av oppegårdkommune
Trollemor og snuppa! Skrevet 19. mai 2009 #3 Skrevet 19. mai 2009 Leste at det kunne komme nye i opptil en uke etterpå.. Her gikk snuppa i barnehagen når de var tørre og det hadde kommet skorpe på dem..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. mai 2009 #4 Skrevet 19. mai 2009 ja det samme var regelen hos oss. det teite var at han til slutt hadde to stykker som det tok evigheter og bli skorpe på. det fristet veldig og stikke hull på dem, men det bøy meg litt i mot... hehe
xxxJulianexxx Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. mai 2009 Jøje meg!!! Da har jeg en strabasiøs tid foran meg skjønner jeg. Bor dessverre et stykke unna Oppegård så jeg må nok ta meg en tur på apoteket.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. mai 2009 #6 Skrevet 19. mai 2009 ja ikke kjøp så mange. vi klødde ikke i det hele tatt... hehe
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 19. mai 2009 #7 Skrevet 19. mai 2009 Jenta mi var tilbake i barnehagen 1 uke etter utbrudd (oppdaget på en fredag, i bhg påfølgende torsdag), så her gikk det kjapt. Kan gå i bhg når alle har fått skorpe og det ikke kommer nye. Jenta mi klødde ikke (var bare litt irritabel nattestid når hun sikkert lå og kneket de hun hadde på hodet i puta) og hadde ingen andre tegn på sykdommen enn selve utslettet ) - kan være dere er like heldige.
xxxJulianexxx Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 19. mai 2009 Jeg håper det:o) Selv hadde jeg kun tre vannkopper på ryggen. Da jeg lå på sykehuset da jeg skulle ha den minste måtte både jeg og mannen min testes om vi hadde hatt det (Hadde nemlig vært utsatt for smitte). Heldigvis hadde begge hatt vannkopper. Ellers hadde ikke mannen min fått lov til å være med på fødselen. Så det er nok ganske strengt.
Gjest Skrevet 20. mai 2009 #9 Skrevet 20. mai 2009 Det er strengt fordi risikoen for alle som har dårligere imunforsvar er så høy med en slik sykdom. Jeg må holde lillejenta mi unna all smitte. Får hun det risikerer vi på det verste å miste henne av komplikasjoner. Eller hun kan bli varig sterkt handikappet. Så selv om barna ikke er så syke når de har vannkopper (og er smittefarlige) er det viktig å ikke bare ta dem med en tur til butikken likevell...... Eldste hos oss hadde et helt uproblematisk forløp. Hun hadde bare noen få, og det varte ei lita uke. De klødde kun når det ble varmt. Under dyna om natten eller om hun hadde for mye klær på seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå