Gå til innhold

Privat barnehage - Erfaring..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har jenta vår i privat barnehage og er ikke fornøyd. Har ingen erfaringer å sammenlikne med da det er første mann, men dette kan da ikke være riktig?

Vi betaler 300 kr mer i mnd enn i kommunal barnehage.

Frokost tar vi med selv, lunsj er brød og ut på dagen får de en kvart banan eller skorpe med syltetøy. Varm maten som blir servert 1 gang i uka er bl.a ferdigpizza. Vi får alltid hjem en sulten og tørst unge.

Ikke er de faglærte og ikke klarer de å vurdere syke barn.

Åpningstidene er mye kortere enn kommunalt, så jeg må bytte jobb.

De drar på såkalte turer med barna som vi betaler ekstra for, og det går ut på at de tar de med på kafe.

De har stengt 2 mnd i året og en del inneklemte dager. Innkjøringen var på 2 uker+ Helt merkelig opplegg.

Nei jeg kan skrive mye om dette. Men er det dette vi skal støtte når de i dag valgte å stenge pga fare for redusert stønad?

Nei, takk. Da kan de stenge for min del.

Synes de må kunne vise frem mer faglighet og et bedre tilbud, før de kan forvente å bli likestilt. Så vidt jeg vet skiller det i dag 15% i stønad på kommunal og privat. Disse 15% kan virkelig ikke være årskane til dårlig personale, dårlige lokaler, dårlig mat og korte åpninstider?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er stor forskjell mellom ulike private barnehager! - Som det også kan være stor forskjell mellom kommunale. Mye avhenger jo av hvem som jobber der. ;) Tulla vår går i en privat barnehage, men vi har ikke opplevd slike ting som du nevner her. Jenta vår blir god og mett, blir passet godt på, hun leker og utvikler seg som bare det og stortrives! Personalet gjør gode faglige vurderinger og står på! Barnehagen er forsåvidt stengt 1 mnd. om sommeren, men for oss går det greit. Jeg er egentlig ingen tilhenger av "privatisering", men jeg syns det er viktig at de gode private barnehagene får overleve.

Skrevet

Vi har sønnen vår i en privat barnehage og kunne ikke vært mer fornøyde!

Vi betaler 250kr i matpenger og da får de all mat i barnehagen. Frokost til de som vil det, både brød, knekkebrød, frokostblanding og havregrøt, selvfølgelig så mye de vil, melk å drikke. Til lunsj får de en dag i uka varm middag, en dag varmt pålegg (som feks egg) og resten av uka vanlige brødskiver, melk å drikke. Utpå dagen har de et "fruktmåltid" og da får de frukt + brødskiver, vann å drikke. Utenom dette får de selvfølgelig så mye vann å drikke som de vil.

Vi merket i begynnelsen at mini ofte var tørst når han kom hjem, men da spurte vi om de kunne være litt flinkere til å gi han vann utenom måltidene og etter det så har de gjort det. Nå begynner han også å bli så stor at han sier fra selv hvis han vil ha vann.

Barnehagen har ikke stengt om sommeren i det hele tatt. I jula og påsken, så har de kortere åpningstider, men det er rett og slett fordi få bruker barnehagen da og de begynte med det etter avstemming av foreldrene som hadde barn i barnehagen på den tiden.

Det er selvfølgelig sykdom i vår barnehage som i alle andre, men de er veldig flinke til å ta inn vikarer og i perioder hvor det har vært langtidssykmeldte, så har de hatt faste vikarer barna har blitt godt kjent med.

De har førskolelærere i de aller fleste ped.lederstillingene, og de som ikke er førskolelærere er godt kvalifiserte likevel. Det eneste jeg er lei meg for nå, er at en av de beste assistenene som har hatt vikariat for flere som har vært i permisjon, så hun har vært der lenge, må slutte. Plutselig har de ingen gravide eller i svangerskapspermisjon og da har de ikke mulighet for å beholde henne og det ville vært det samme uansett om barnehagen var privat eller ikke.

Skrevet

HI her..

Høres jo ut som en veldig bra barnehage. Hadde det vært i nærheten av det skulle jeg ikke klaget. Da jeg var der i innkjøringen var det en gutt på 2.5 år som ville ha mer enn 3 halve brødskiver til lunsj og det fikk han ikke. Da måtte han spise egen matpakke, fordi han spiste for mye. Vi betaler 300 kr i mnd for dette. Og tar da med frokost selv.

Meeen, nå må jeg bare juble. I dag fikk vi faktisk barnehageplass:)

Er helt enig i at det kommer an på de som jobber der, men har dessverre ikke hørt mye positivt om de private her i nærområdet, men nå drives de også av samme person.

Jeg gleder meg i hvert fall til å bytte og håper snuppa vil trives der:)

Skrevet

Det du skriver og ikke er fornøyd med, har ingenting med at bhg er privat å gjøre. Virker som om det er litt late og uengasjerte ansatte der du har barn. (ut i fra det du skriver..) Jeg har barn i privat bhg og jobber der selv og. Den bhg du beskriver høres ikke ut som en ordentlig bhg i mine øyne. Ville klagd eller bytta bhg. (helst det siste) Og nei gårsdagen streik har ingenting med det du skriver. Jeg har selv veldig dårlig erfaring fra kommunal bhg da jeg mener mye av pengene går til byråkrati og ikke til barna som det burde gjort. men som en annen sier så kommer det helt ann på hvem som driver bhg og hvem som jobber der.

Skrevet

Mine erfaring er omvendt. Lengre åpningtid i privat, bedre mat, bedre økonomi, bedre ansatte, foreldrene har mere å si, bedre ute og innearealer, bedre turtilbud, høyere pedagogtetthet, større faglig tyngde... Så nei er IKKE enig med deg om du tror alle private er sånn som den du beskriver. Heller tvert i mot. Har erfaring selv fra både kommunal og privat og synes absolutt de private har et bedre tilbud. Du har nok vært veldig uheldig med din bhg. Ville bytta på flekken om jeg var deg.

Skrevet

Jeg skal begynne å jobbe 60% i en privat barnehage,gleder meg.

Denne barnehagen søker alle i området her på. Den er skikkelig populær,snuppå mi kom desverre ikke inn der,så hu ska eg ha hos en kjent dagmamma i 1år,så søker jeg der jeg skal begynne i neste år..

Tror også det er veldig forskjell på barnehagene,å tror egentlig ikke de har noe med privat/kommunalt å gjøre..

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...