Gå til innhold

Lagt ut for anonym: allergi.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barn med allergi - vokste dine barn seg av allergien? *Håper noen vil være så snill å legge dette på skravle for meg :)* NYTT 19:51 19.05.2009

Jenten min er nå 6 1/2 år. Hun reagerer mot melk og egg. Synes så synd på hun nå. Før gikk alt så greit, men nå er hun inne i en periode hvor hun har lyst på kaker, boller, sjokolader osv som de selger "ferdig" i butikkene. Er umulig for oss å gå på kafe ol da de ikke har noe hun tåler. Nå på 17.mai ble hun veldig lei seg. Det eneste hun kunne spiste var lollipop (noe hun mildt sagt er mektig lei av...)

Jeg hadde med kake til hun, men det var tydelig at dette ikke var det samme. Hun har aldri reagert slik før, da har alt gått så greit.

Nå når hun er blitt så stor - er alt håp ute? Må hun leve med allergien resten av livet? Dere som har barn som har vokst av seg allergien - hvor gamle var barna deres når det skjedde?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Jeg har en liten gutt på 1 år som har melkeallergi.

Vi fant ut av det da han var 4 uker.

Da fikk vi beskjed om at det var 70-90% sjanse for at han vokste det av seg innen skolealder.

Når dem får det når dem er små så har dem stor sjans for at de vokser det av seg.

Eller at det går over til intoleranse og etterhvert kan dem bli helt kvitt det :)

Men det gjelder jo melk da..vet ikke om det gjelder for alle allergier men jeg tror det...?

Får dere oppfølgning hos legen?

Skal det snart bli tatt nye prøver av henne?

Vi er inne på sykehuset og tar prøver og de siste prøvene var fine :) Så vi venter på time i løpet av de neste 3 ukene for å provosere fram en reaksjon på sykehuset, i følge prøvesvarene så skal det gå bra :)

Jeg har vokst av meg masse allergi. Jeg kunne ikke ha sitrusfrukter, nøtter, sjokolade og masse annet og var også allergisk mot dyr og pollen og div. Men det ble gradvis bedre og nå de siste årene har jeg ikke merket noe :)

Men jeg var ikke veldig allergisk, ikke noe som gikk på halsen eller pusten.. Jeg fikk utslett og litt hoven på hender og ansikt..

Ønsker jenta di lykke lykke til!!

Tror enda det er sjanse for at hun kan vokse det av seg! :))

Skrevet

Hei, gutungen min er fremdeles allergisk for melk, han er 11 år, men vi bestemte oss for at han skulle få bestemme selv om han skulle få melkeprodukt eller ikke.

Det kommer selvsagt an på hvor ille hun reagerer, men ofte er ikke reaksjonen på melk så ille, og varmebehandlet melk er skjelden et problem. Er det laktose eller protein hun reagerer på?

Gutten min reagerer på begge deler. Han blir ikke helt bra i magen selv med streng diett, så vår svenske lege var tydelig på at da skal hen ikke gå på diett heller. Han lever mao med en del plager, kutter selv ned på melkeprodukt når det blir plagsomt. Vi kjøper tofuis, det er som fløteis, men er uten melk . Fins som pinneis, kroneis og i literbokser.

Det jeg prøver å si er at hun egentlig er stor nok til å ta ansvar selv. La henne prøve, om det er for plagsomt dropper hun det. Gutten min elsker softis, men etter et pas munnfuller blir han dårlig. Får vondt i magen og kaldsvetter en times tid, men så går det over. Han har dermed fått is, spist så mye han orker, og er kurert for en tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...