Gå til innhold

Sneglejegere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har den udelikate gleden å ha iberiasnegler i hagen. Jeg plukker dem i juicekartong og salter dem i hjel. Men hva gjør dere med dem etter det? Kaster dem i søpla? Graver dem ned? Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre med dem, og synes det er litt guffent å hive dem i restsøpla.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke en plass du kaster hageavfall da? Så kan du evt grave de ned der

Skrevet

Jo, men der er det ikke så mye å grave i. Mest stein...kanskje jeg kan grave dem ned i hagen til naboen? Som en liten "takk for sist" for at han fylte plenen min med grus med snøfreseren i løpet av vinteren ;-)

Skrevet

Bare la de ligge så blir dem spist opp. Dem er jo kanibaler disse sneglene. På hagesenteret kan du kjøpe noe du heller på dem døde sneglene som gjør at dem som spiser dem også blir syke og dør.

Gjest biss med twins
Skrevet

For en grotesk tråd! =)

Skrevet

He, he... hageeieres reel life :-)

Skrevet

Mener du ferramol? Jeg har strødd ut ferramol i hagen, og det har hjulpet en del. Jeg salter ikke sneglene i hagen for jeg vil ikke drepe gresset, så jeg føler ikke helt for å dumpe en kladas med døde snegler i et hjørne heller. Gufne krek! Kan ikke fordra dem, derfor er jeg ute hver kveld og plukker dem med pølseklype.

Gjest biss med twins
Skrevet

Ny reality på gang kanskje?:) Jeg plukker slimklumpene og gir dem til samboeren jeg, for jeg er så pinglete med å drepe dem

Skrevet

Nei, det er noe nytt annet som har kommet. Vi tar spade og hakker dem i 2, også strør vi middelet på dem døde. Da blir dem som spiser den også syke og dør ganske raskt.

Skrevet

Grøss. Ble småkvalm av den pølseklypa.

Tar salt knekken på gress "for ever"?

Hjelper det da å salte gress som har kommet på ville veier?

Skrevet

Jge deler dem dem raskt i to med en stor skarp stein (har flere slike liggende trategisk plassert rundtom i hagen).

Så lar jeg dem ligge, og etter et par dager er de borte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...